N12
פרסומת

מהיום: כל אחד יכול לפתוח ערוץ בוואטסאפ

הערוצים בוואטסאפ הושקו בישראל כבר בספטמבר, אבל האפשרות לפתוח ערוץ הייתה פתוחה רק למשתמשים נבחרים. החל מהבוקר כולם יכולים לפתוח ערוץ ולפרסם עדכונים למי שיבחר לעקוב אחריהם, כערוץ תקשורת חד-כיווני. כך זה עובד

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
וואטסאפ, סמארטפון
וואטסאפ, סמארטפון | צילום: Melnikov Dmitriy, shutterstock
הקישור הועתק

עכשיו כולם יכולים לפתוח ערוצים בוואטסאפ: בספטמבר האחרון השיקה מטא את הערוצים שלה ב-150 מדינות וגם בישראל, אבל האפשרות הזאת לא הייתה פתוחה בפני כולם, אלא רק בפני גופי תקשורת מסוימים, גופים ממשלתיים וכדומה. 

כעת כל משתמש, גם פרטי, יכול לפתוח ערוץ. נזכיר, את הערוצים אתם רואים כשאתם נכנסים לוואטסאפ ולוחצים על "עדכונים" (השני מצד ימין למטה). מדובר בערוץ תקשורת חד-כיווני, כלומר יש לכם אפשרות רק להגיב באמוג'י על התכנים שעולים בערוץ, אבל לא מעבר לזה. כמו כן, אתם יכולים לשתף עם חברים או לדווח על הערוץ.

לעומת הטלגרם, שם הערוצים הציבוריים מופיעים באותה רשימה יחד עם השיחות שלכם, בוואטסאפ יש הפרדה בין הערוצים לבין השיחות שלכם. אם תרצו לקבל התראות על התכנים שעולים בערוץ מסוים, פשוט לחצו על הפעמון שנמצא ליד שם הערוץ ובטלו את ההשתקה שלו.

איך פותחים ערוץ בוואטסאפ?

  1. היכנסו לעדכונים.
  2. לחצו על סימן הפלוס.
  3. לחצו על יצירת ערוץ.
  4. כתבו את שם הערוץ ואת תיאור הערוץ.

שימו לב כי כולם יכולים למצוא את הערוץ שלכם ולצפות בהיסטוריית התוכן שלו עד 30 יום לאחור. יחד עם זאת, אנשים רואים את הערוץ שלכם, אבל לא אתכם - מספר הטלפון, תמונת הפרופיל והשם שלכם יהיו גלויים למנהלים האחרים, אבל לא לעוקבים.

אחרי שתפתחו את הערוץ תוכלו לפרסם בו עדכונים, להזמין מנהלים נוספים ולפרסם את הקישור לערוץ. יש גם אפשרות למחוק את הערוץ באמצעות הזנת מספר הטלפון שלכם, אך זכרו כי הערוץ יימחק באופן סופי וכי הפעילות הקודמת תהיה עדיין גלויה לעוקבים ושמורה במכשירים שלהם.

פרסומת

אם אתם רק רוצים לעקוב אחרי אנשים אחרים, תוכלו להשתמש בפיצ'ר "חיפוש ערוצים". בין הערוצים הפופולריים ביותר נמצאים ריאל מדריד עם 34.9 מיליון עוקבים, נטפליקס עם 31.2 מיליון ושחקנית בוליווד קתרינה קאיף עם 23 מיליון עוקבים.

כעת עולה השאלה אם יוצרי תוכן שמצליחים ברשתות אחרות כמו אינסטגרם, טוויטר או טיקטוק יחליטו לפתוח ערוץ עדכונים משלהם בוואטסאפ כדי לתת מידע נוסף לעוקבים שלהם, מעין קלוז פרינדס, אם תרצו.