N12
פרסומת

אייפון 17 אייר הוא המכשיר הכי יפה כיום בשוק. האם שווה לקנות אותו?

וואו, זה מה שאפשר להגיד על המראה של האייפון 17 אייר – הוא דק בצורה יוצאת דופן, הוא קל בטירוף ויש לו גב מזכוכית מט. את כל הטכנולוגיה שהענקית מקופרטינו יודעת לספק היא דחסה לתוך קופסה בעובי של 5.64 מילימטר, מינוס כמה ויתורים שיבאסו חובבי צילום. קיבלנו אותו לסוף שבוע, וזה מה שחשבנו

ליאת מצה
פורסם: | עודכן:
אייפון 17 אייר
השוואה בין אייפון 17 אייר לכרטיס אשראי. דק ויפה | צילום: ליאת מצה
הקישור הועתק

נתחיל מהסוף: האייפון אייר הוא אחד מהמכשירים היפים ביותר שיצא לי להחזיק ביד. לראייה, בשנייה שקיבלתי אותו, לא מעט ראשים הסתובבו וקריאות "וואו" נשמעו בחדר – ולא סתם. כשמו, מדובר במכשיר דקיק באופן כזה שגורם לך להתפעל מהטכנולוגיה, ובעיקר מהאופן שבו הצליחו לקפל אותה לתוך קופסה דקיקה וקלה כל כך. אייפון הוא באופן כללי מכשיר יפה, והשילוב עם העובי הכמעט מינימלי של המכשיר, 5.64 מ"מ בלבד, משקל של 165 גרם והחומרים שממנו הוא עשוי, טיטניום וזכוכית עם גב מט נעים למגע, הופך אותו לוואו. ועכשיו נעבור הלאה.

אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

לשדרג או לא לשדרג, זאת השאלה, שואל את עצמו כל אייפוניסט כל ספטמבר עם בוא הסתיו והמכשירים החדשים של אפל. כמו שכתבתי כאן בסקירה של האייפון 16 ממש לפני שנה, מעריצי אפל מושבעים הם מעין חברים בכת ככה שכבר לא באמת משנה מה כולל המפרט של המכשיר החדש, הם יתייצבו בחנויות כמו עדר נאמן. תוסיפו לזה את העובדה ששנת 2025 מסתמנת כשנה שבה אפל עשתה קפיצת מדרגה גדולה במיוחד בסדרת המכשירים, ותקבלו תורים ארוכים במיוחד בחנויות.

אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

מלבד דגם הפרו, מכשיר הדגל של סדרת ה-17 שעוד ייסקר כאן בהמשך, דגם האייפון אייר הצליח לעורר לא מעט סקרנות בקרב חובבי טכנולוגיה. ההייטרים חיכו לראות אם הענקית מקופרטינו תיכשל בכיווץ הטכנולוגיה שלה לכדי מכשיר כה דק, והתאכזבו. אז נכון, יש פשרות פה ושם – עניין המצלמה למשל, שכוללת עדשה אחת בלבד, ללא עדשה אולטרה-רחבה או עדשות זום נפרדת. במכשיר ישנו שבב A19 Pro, אם כי בגרסה מצומצמת וללא מערכת הקירור המתקדמת שמופיעה בדגמי ה-Pro. התוצאה היא מכשיר שיתחמם מעט יותר מהמצופה (מה שיורגש בעיקר במשימות כבדות, כמו גיימינג או עריכת וידיאו אינטנסיבית) וסוללה שתספיק לפחות זמן. שימוש אינטנסיבי יניב בערך חמש שעות מסך, בעוד שבשימוש מתון יותר הסוללה תרד לכ-40 אחוז אחרי שלוש שעות פעילות. על הנייר המכשיר מחזיק בסוללה בנפח 3,149 מיליאמפר לשעה בלבד, נמוך משמעותית ממכשירים אחרים - אבל הגודל לא קובע אלא השימוש. 

פרסומת

במשך סוף השבוע שבו התנסיתי במכשיר, הוא לא נתקע ולא קרס, גם לא בשימוש אינטנסיבי במספר אפליקציות בו-זמנית, בשימוש בפיצ׳רים מבוססי בינה מלאכותית או בעריכת תמונות. כלומר, נעשו כאן מספר ויתורים לטובת הפחתה בעובי המכשיר, אבל סביר להניח שהם לא ממש יזיזו למשתמש הממוצע. בנוגע לסוללה, אין לי הרבה מה להגיד כי כל אייפון חדש יפתיע לטובה עם הסוללה, ויאכזב עם הזמן - קשה לקבוע בשימוש הקצר שהיה לנו על טיב הסוללה. האייר לא שונה בכך בהרבה, על אף הוויתורים שנעשו.

אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

אם נתמקד במצלמה, שהרי מכשירי אפל נחשבים לבעלי המצלמות הטובות ביותר בשוק, נוכל לספר שהמצלמה האחורית היא של 48 מגה-פיקסל וכוללת חיישן ייצוב sensor-shift. המחסור בעדשה רחבה מורגש בעיקר בצילומי נוף פתוחים ופחות של פורטרטים, שמפיקים תוצאות מצוינות. בצילומים פתוחים מנגד הצבעים מרגישים שטוחים ולא מספקים תוצאה טובה יותר ממכשירים מהדור הקודם. חסרונה של עדשת הזום במקרה הזה פחות מורגש וצילומי התקריב הם חדים וברורים. המצלמה יודעת להתפקס באופן אוטומטי על האובייקט המרכזי בתמונה, וניתן לשלוט בכל הפרמטרים השונים (מפתח צמצם, פיצוי חשיפה וכו') בממשק הנוח של אפל שעבר רענון בעדכון ה-iOS 26.

פרסומת

אייפון 17 אייר
תמונה שצולמה עם האייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

אייפון 17 אייר
תמונה שצולמה עם האייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

אייפון 17 אייר
תמונה שצולמה עם האייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה
פרסומת

מה שכן ראוי לציון הוא צילום הסלפי באייר, שכמו באחיו, הפרו, קיבל שדרוג משמעותי בדמות חיישן חדש שמסוגל להבחין באופן אוטומטי (או בלחיצת כפתור) בין צילום אנכי לאופקי. המשמעות היא שאין צורך יותר להחזיק את המכשיר באופן אופקי כדי לקבל תמונה רחבה שכוללת הרבה אנשים לדוגמה, והמכשיר יודע לעשות זאת באופן עצמאי. כמו כן, המצלמה טובה יותר בהשוואה לדגמים הקודמים וכוללת 18 מגה פיקסל, מה שמבטיח התמקדות בפרטים קטנים (כן, אנחנו מדברים עליכן, נקבוביות פעורות). עוד בגזרת ההצטיינות – המסך, שהוא לא רק גדול אלא גם בהיר יותר באור שמש ישיר, והדבר בהחלט מורגש בהשוואה לדגמים הקודמים. הסיבה לכך היא שדרוג מ-2,000 (בדגם אייפון 14 פרו ואילך) ל-3,000 ניטס.

אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים על כך שדגם הפרו מאכזב במבחני העמידות השונים, ובעיקר דווח על כך שהוא נשרט בקלות, אבל מי שדווקא היה מועד לפורענות בתחום, האייר הדקיק, הרשים בכל מבחני הכיפוף. האם זה גרם לי להרגיש בטוחה יותר כשהסתובבתי איתו? חד-משמעית לא, ומדובר בחוויה די מלחיצה להחזיק מרגיש כל כך מתקדם, ועם זאת כל כך קל. מי שיודע על עצמו שהוא נוטה להפיל את האייפון שלו לעתים קרובות או שהילדים שלו עושים בו שימוש לפעמים, כדאי ששיקול שוב האם לקנות אותו. כמובן שאפשר לשים כיסוי מאסיבי, אבל בכך בעצם ויתרתם על הפיצ׳ר המרכזי שלו, הדקיקות.

פרסומת

אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה

אז למי בעצם מתאים האייר? זו שאלה שלא קל לענות עליה, מכיוון שנשים לדוגמה (סורי, גברים) שחשוב להן במיוחד עיצוב המכשיר ירצו לקבל את המצלמה הטובה יותר בדגם הפרו, ואילו למשתמשי ביניים, כמו למשל בני נוער או אנשים מבוגרים, מדובר עדיין במכשיר יקר מדי שמחירו נע בין 4,900 שקלים לדגם 265 ג'יגה בייט ל-6,750 שקלים לדגם עם טרה בייט אחסון. לכן, נלך בין הטיפות ונאמר שהמכשיר מתאים למשתמש שאינו תובעני מדי, שמוכן לקבל את חיי הסוללה המגבילים ואת חוויית הצילום המעט מצומצמת על מנת לקבל מכשיר שהוא כנראה היפה ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. כמו כן, למי שמחפש מכשיר קל במיוחד שלא מכביד על הכיס (פיזית, לא מטאפורית).

אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר | צילום: ליאת מצה
פרסומת

יותר מהכל, ה-Air הוא הבטחה לעתיד של עולם הסמארטפונים, שנראה שהגיע לרוויה מסוימת. בזמן שסמסונג השיקה השנה את המכשיר המתקפל הטוב ביותר עד כה וגם מכשיר דק בשם אדג', אפל עדיין לא נתנה את התשובה שלה בתחום ונראה שהאייר הוא ניסיון להראות שהיא עדיין יכולה לחדש בתחום החומרה. עד שיגיע המתקפל שייתן פייט לפולד המופלא (במצב פתוח הוא גם דק יותר מהאייר), נישאר בינתיים עם חוויית הדקיקות והקלילות של האיייפון אייר.

המכשיר סופק באדיבות iStore