עוד התייקרות בדרך: אחרי שלפני כשבועיים פרסמנו כי סנו מתכוונת להעלות מחירים ב-4 עד 10 אחוזים, אמש (רביעי) חשפנו לראשונה כי העלייה תהיה ניכרת יותר – ותחול על 200 עד 500 פריטים שמשווקת החברה.

אתמול קיבלו רשתות השיווק את הדרישה להעלאת מחירים לסנו, אשר מתכננת לייקר את מוצריה כבר ב-1 בדצמבר. חלק מהרשתות הודיעו לסנו כי הן לא מוכנות לאשר את העלאת המחירים המבוקשת. בתגובה, הודיעה להן סנו כי היא לא תאפשר להן לרכוש ולמכור את מוצריה אם הן לא יאשרו את העלאת המחירים.

סנו היא אחת מ-10 הספקיות הגדולות בארץ, והיא מוכרת מאות מוצרים לכל רשתות השיווק – מהקטנה ועד הגדולה. מכיוון שהמוצרים שלה נחשבים למבוקשים על ידי הצרכנים, ניתן להעריך שבסופו של דבר רשתות השיווק לא יוכלו לוותר עליהם וייאלצו להתקפל בפני הדרישות של היצרנית.

מגוון המוצרים שיתייקרו הוא רחב מאוד, וניתן למצוא בין היתר מוצרי טואלטיקה, רחצה, בישול וניקיון. תבניות חד פעמיות למשל צפויות להתייקר ב-22 עד 25 אחוזים, תחליבי רחצה ב-16%, מגבות סנו סושי ב-14%, מרכך כביסה מרוכז של סנו מקסימה ב-12%, נייר טואלט 32 גלילים ב-12% ו-שמפו קרליין ושמפו כיף יתייקרו ב-10 עד 12 אחוזים.

העלאת המחירים מגיעה לאחר שלפני כשבועיים רשות התחרות פתחה בחקירה בחשד שרשתות שיווק ובכירים בתחום המזון פעלו לתיאום מחירים באמצעות ריאיונות בתקשורת והודעות לבורסה. בין הנחקרים בפרשה נמנים מנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה, מנכ"ל ויקטורי אייל רביד ומנכ"ל שופרסל איציק אברכהן.

מסנו נמסר בתגובה כי "עקב עליית חומרי הגלם ומחירי השינוי וההובלות חלות עליות מחירים".