הקרב בין היבואנים ליצרנים המקומיים (צילום: חדשות 2)
עלייה בצריכה במגזר החרדי | צילום: חדשות 2

החרדים קונים - ויותר: אתר העיתון "גלובס" מפרסם היום, מניתוח מיוחד של סטורנקסט, את רשימת המוצרים הנקנים ביותר בקרב המגזר החרדי:

1. חלב טרי תנובה 3% בד"צ שקית 1 ליטר
2. קוטג' תנובה 5% 250 גרם
3. קורנפלקס בד"צ 750 גרם
4. לחם אחיד פרוס 750 גרם
5. גבינה לבנה תנובה 5% מהדרין 850 גרם
6. סוכר סוגת 1 ק"ג
7. גבינת גוש חלב פרוס 28% 200 גרם
8. גבינה לבנה רכה תנובה 5% 250 גרם
9. לבן גילה תנובה 200 מ"ל
10. חלב בשקית טרה 3%, 1 ליטר

המנצחים במגזר הכללי: חלב, קוטג' וקולה 

בעוד המינימרקטים והמכולות הולכים ומתכווצים בשוק, במגזר החרדי הם חווים עדנה מיוחדת. לפי הפרסום, קרוב למחצית ממכרמוצרי הצריכה (41.4%) במגזר החרדי מתבצע במינימרקטים ובמכולות. במונחים כספיים מדובר במכר שנתי של 1.324 מיליארד שקל. לשם השוואה, במגזר הכללי רק 21.2% מהמכר נעשה במינימרקטים ובמכולות.

בשנת 2010 גדל משמעותית מכר חנויות הדיסקאונט של הרשת הרביעית במגזר החרדי והיווה 26.9% מכלל המכר, לעומת שיעור של 20.3% בשנת 2009. במקביל ירד שיעור המכר של השוק המאורגן (שופרסל, רבוע כחול וקו-אופ ישראל) מ-36.7% בשנת 2009 ל-31.7% בשנת 2010.

בכלל, המגזר החרדי חווה צמיחה ושינויים בצריכה המעידים על התאוששות מהירה יותר מהמיתון. בעוד שבשנת 2010 רשם שוק מוצרי הצריכה צמיחה של 2.7% בלבד, במגזר החרדי עמדה הצמיחה על 5%, כשמקור עיקר הצמיחה הוא במכירת מוצרי מזון ומשקאות. היקף מכר חנויות המגזר החרדי רשם בשנת 2010 שיא של 3 שנים והגיע ל-3.2 מיליארד שקלים.

יותר פרימיום

מגמה בולטת במיוחד היא העלייה החדה במכר קטגוריות המאופיינות כקטגוריות פרימיום ואוכל מוכן. המכר הכמותי של הפיצות הקפואות עלה ב-36%, לעומת עלייה של 15% בלבד במגזר הכללי. מכר השלגונים הבודדים עלה ב-29%, לעומת עלייה של 19% בלבד במגזר הכללי. מכר השוקו והיוגורט עלה ב-22%, לעומת עלייה של 6% בלבד במכר השוקו וסטגנציה במכירות היוגורט במגזר הכללי.

קטגוריות נוספות שהמכר הכמותי שלהן צמח באופן מיוחד הן ירקות קפואים (21%+), משקה קולה רגיל (19%+), שמן זית (18%+), מסטיקים ללא סוכר (16%+) ושמנת מתוקה (15%+).

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק