המוצרים על הכוונת (צילום: חדשות 2)
תנובה בראש הרשימה | צילום: חדשות 2

מה מרכיב ארוחת ערב ישראלית טיפוסית? לרוב, מדובר בגבינה, חביתה, לחם - וקפה לסיום. ואלה בדיוק המוצרים שנמכרו הכי הרבה ברשתות השיווק ב-2010. בראש הרשימה עומד קרטון חלב 3% של תנובה, אחריו אריזת 250 גרם של קוטג' 5% של תנובה, ובמקום השלישי: בקבוק ליטר וחצי של קוקה קולה.

את הנתונים אספה חברת סטורנקסט, שאוספת נתוני קופה של מוצרים בעלי ברקוד מרשתות השיווק והסופרמרקטים. הנתונים פורסמו היום במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות.

הרשימה המלאה:

1) קרטון חלב 3% תנובה
2) קוטג' 5% 250 גרם תנובה
3) בקבוק 1.5 ליטר קוקה קולה
4) חלב 3% בשקית (בד"צ) תנובה
5) גבינת העמק 28% במשקל, תנובה
6) 12 ביצים בגודל L, תנובה
7) חלב 3% בשקית, תנובה
8) שישיית קוקה קולה
9) לחם אחיד פרוס 750 גרם
10) חלב 3% בכד של 2 ליטר
11) 1 ק"ג סוכר בשקית נייר, סוגת
12) שישיית מים 2 ליטר, עין גדי
13) קפה טייסטרס צ'ויס, 200 גרם, אסם
14) 1 ק"ג אורז פרסי בשקית, סוגת
15) גבינת גלבוע 22% במשקל, תנובה
16) בקבוק ליטר וחצי נסטי אפרסק, קוקה קולה
17) קפה נמס 200 גרם, עלית
18) קפה טורקי 100 גרם, עלית
19) מילקי שוקולד, שטראוס
20) שישיית מים ליטר וחצי, מי עדן

בהשוואה לעומת נתוני 2009, אין הרבה שינויים. החלב והקוטג' האהוב הובילו גם אז, אבל בקבוק הקולה עלה מקום אחד. עלייה נוספת לחברת "קוקה קולה" היא של משקה נסטי אפרסק. עוד עולה, כי הקפה הנמס והשחור ירדו שני מקומות ופינו את הדרך לקפה המגורען.

חברת תנובה מובילה את הרשימה, למרות התחרות בשוק המזון. ברשימה אין התייחסות לפירות וירקות, מפני שמדובר במוצרים שאינם נושאים ברקוד.

רוצים לקבל עדכונים שוטפים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק