N12
פרסומת

סוד של דיילות: יש במטוס ארון שלא מספרים לכם עליו

דיילת לשעבר בחברת בריטיש איירווייז אומרת שנוסעים רבים לא יודעים שהם יכולים לתלות בגדים בארון הבגדים של המטוס. למרות שלא בכל המטוסים יש מקום אחסון שכזה, והוא לרוב מוצע לנוסעי פרימיום, הדיילת אומרת שכל הנוסעים יכולים להשתמש בו כדי לתלות בגדים שהם לא רוצים שיתקמטו במהלך הטיסה

דניאל ארזי
mako חופש
פורסם: | עודכן:
דיילת מטוס
צילום: Vladimir Tretyakov, shutterstock
הקישור הועתק

בין אם אתם מאלה שמגלגלים, מקפלים או משתמשים בקוביית אריזה, אף פריט לבוש אינו בטוח לגמרי מקימוטים במזוודה. החרוצים שביניו ישתמשו במגהץ של המלון (אם יש), או ירטיבו את הבגד כדי ליישר אותו, אבל רבים מסתפקים במראה מעט מקומט למשך החופשה. כעת דיילת חושפת סוד שידוע למעטים, אבל יכול לסדר את הבעיה הזו לחלוטין.

דיילת לשעבר בחברת התעופה בריטיש איירווייז, סאסקיה סקרי, מסבירה שלרוב המטוסים יש למעשה ארון בגדים - והנוסעים יכולים להשתמש בו.  לפי הדיילת, אם יש לכם פריט לבוש שאתם דואגים שיתקמט, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשאול את הצוות על אם יש מקום בארון. בנוסף, אם יש לכם מעיל חורף גדול, תלייתו בארון של המטוס עשויה לעזור ולתת לכם מעט מקום נוסף במקום לנסות לדחוף אותו מתחת למושב שלפניכם.

"רוב המטוסים מצוידים בארונות בגדים אבל זה לא ידוע - הייתי אומרת שזה כמו ארון הבגדים של נרניה, אתה יודע רק אם אתה יודע", אומרת סאסקיה. "הצוות עשוי להשתמש בארון הבגדים כדי לתלות את הבלייזרים או המעילים שלהם במהלך הטיסה, אבל בדרך כלל היינו מאחסנים את החפצים שלנו בתאים העליונים. אם תסתכלו בפעם הבאה שאתם מהראשונים שעולים למטוס, אולי תבחינו בתיקים שכבר נמצאים בארון הבגדים עם תג CREW אדום".

סאסקיה מציינת שיש סיכוי גבוה יותר למצוא ארון בגדים בטיסות ליעד רחוקים. "ייתכן שחלק מהמטוסים ליעדים קרובים (כגון ה-A319/320/321) עוצבו מחדש כדי להכיל ציוד בטיחות כמו כיסא גלגלים או סתם כדי למקסם את המרחב, מכיוון שהמטבחים צפופים יותר. אבל ברוב המטוסים ליעדים מרוחקים יש מספר ארונות בגדים אז תמיד כדאי לשאול".

פרסומת
טיסה דיילת טרולי
כדאי לשאול לפני שדוחסים את החפצים בתאים העליונים | צילום: lunopark, shutterstock

לפי סאסקיה, פעמים רבות אלה נוסעים ששילמו עבור שירותי שמבקשים לתלות בגדים בארון הסודי - אבל הוא יכול לשמש את כולם: "אני חושבת שבדרך כלל נוסעים מתמידים שואלים על הארונות מכיוון שבדרך כלל הם טסים לפגישות עסקים וייתכן שהם לוקחים איתם חליפה שהם רוצים לתלות. אבל גם נוסעים שרכשו בגדים מיוחדים בחופשה ולא רוצים שהם יתקמטו יכולים לבקש לתלות אותם ולבדוק אם יש מקום. בדרך כלל לקוחות הפרימיום מבקשים להשתמש בארון הבגדים, אבל תמיד הייתי מציעה לתלות מעילים במהלך העלייה למטוס, אין דבר יותר גרוע ממעיל מקומט".

חשוב לציין שחברות תעופה מציעות לרוב ארונות כלליים או ארונות אישיים במחלקות הפרימיום שלהן, כגון מחלקה ראשונה או מחלקת עסקים. אלה מיועדים לאחסן חליפות, שמלות או בגדים אחרים שנוסעים עשויים לרצות שלא יתקמטו במהלך הטיסה.