זמן טוב לתדלק: הלילה בחצות (בין ראשון לשני) מחיר הדלק ירד ביותר משקל וחצי לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין בשירות עצמי מעתה עומד על 6.58 שקלים כולל מע"מ. תוספת בעד שירות מלא היא 21 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם. הסיבות להוזלה: הצו להפחתת מס הבלו ב-50 אגורות נוספות שעליו חתם שר האוצר אביגדור ליברמן, והירידה במחירי הנפט העולמיים בחודש האחרון.

הפחתת המס שנכנסה הלילה לתוקף הצטרפה להפחתה הקיימת של חצי שקל לליטר, כך שבסך הכול ההפחתה מסתכמת בשקל לליטר לעומת המחיר ללא הפחתת המס. ההפחתה הנוספת תישאר בתוקף רק במהלך חודש אוגוסט בעוד שההפחתה הקודמת תישאר בתוקף עד ל-31 בינואר 2023. גם מס הבלו על הסולר הופחת ב-50 אגורות עד לסוף 2022. 

בחודש האחרון ירדו מחירי הנפט בעולם: מחיר הברנט ירד מ-111 דולר לחבית לכ-103 דולר לחבית, ירידה  7%; מחיר ה-WTI Crude ירד מכ-108 דולר לחבית לכ-98 דולר לחבית, ירידה של כ-10%. בין הסיבות לירידה במחירי הנפט היא החשש העולמי ממיתון, שיגרום להאטה בקצב ההוצאות ולפיכך בכמות הנסועה והטיסות במדינות רבות בעולם. הצפי לירידה בביקוש לנפט הורידה את מחירו. 

במקביל במהלך החודש נחלש הדולר מול השקל: מ-3.5 שקלים לדולר ב-31 ביוני, ירד הדולר ל-3.41 שקלים בלבד ב-31 ביולי. מכיוון שמחיר הדלק נקבע על בסיס מחירי הנפט העולמיים המומרים מדולר לשקל, ההיחלשות של הדולר מוזילה את מחירי הדלק לצרכן הישראלי.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: "הירידה שנרשמה במחירי הבנזין החודש, הינה הירידה החדה ביותר בישראל בחודש אחד. הירידה הקודמת, בהיקף של שקל, הייתה בראשית הקורונה באפריל 2020. כמו כן, ירידה של 86 אגורות הייתה ב'משבר הסאבפריים' בשנת 2008. הסיבות המרכזיות לירידה הן קודם כל הפחתה במיסים, אשר נובעת מההחלטה על ירידה במס הבלו וירידה בהתאמה של מרכיבי המע"מ. כל אלו ירדו רק בחודש אוגוסט ויעלו חזרה בתחילת ספטמבר. הירידה במחיר הבנזין עצמו נמשכת לאורך כל החודש במחירי ובמוצרי הדלק בעולם. הירידה במחירי הבנזין הייתה המשמעותית ביותר ונובעת בין השאר מחששות בשווקים ממיתון והאטה בכלכלה העולמית, גם בגלל העלאות ריבית של הבנקים המרכזיים בעולם, בעקבות עליית מחירים וזינוק באינפלציה העולמית".