עדות מבפנים של עובד באחת מחברות התקשורת הגדולות חושפת את שיטות העבודה של מוקדי הלקוחות. העובד ביקש לא להיחשף, אבל סיפק הצצה מיוחדת ללחץ שמופעל על המוקדן במטרה להוציא כמה שיותר כסף מהלקוח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"יש לקוחות שמשלמים כמה עשרות שקלים למהירויות גלישה נמוכות, כשאפשר ב-20 שקל לקנות את המהירויות הכי גבוהות", סיפר המוקדן לתכנית חיסכון. "לי בעצם אין מה לעשות כי אני בעצמי נפגע, זה פוגע לי במשכורת".

מתברר שעל כל שקל שמוקדן חוסך ללקוח מהחשבון החודשי, הוא משלם בבונוסים שלו. "אם הורדתי 50 שקל מהחשבון שלו, באותה המשכורת ירדו לי 50 שקל", הוא מספר. "הורדתי את ההכנסה של החברה אז אפשר להגיד שאני נקנס על זה".

בפועל, אצל הצרכנים, השיטה הזו מורגשת היטב. גם אם לא תצפו שהמוקדן יציע לכם בעצמו הטבות והוזלות, הרי שפעמים רבות תיאלצו להיאבק בהם עד שתקבלו הטבה שאתם יודעים שמגיעה לכם. אז בפעם הבאה שאתם מתקשרים לחברות התקשורת, זכרו היטב אילו תמריצים החברה נותנת לעובד בצד השני של הקו.