שר האוצר משה כחלון מתנגד נחרצות להעלאת מסים, אז כדאי שיכיר את המס שמוטל עלינו - לא על ידי הממשלה, אלא על ידי היבואנים ורשתות השיווק. הוא קיבל את הכינוי המס הוורוד. המשמעות היא שעל מוצרים זהים, שאחד ממותג לאישה ואחד לגבר, נשים ישלמו יותר, בלי כל סיבה הגיונית ונראית לעין.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

מחקר חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מראה כמה התופעה הזו רווחת בישראל: נבדקו שני סוגי מוצרים נפוצים - דאודורנטים וסכיני גילוח - ובכל המותגים והמוצרים נשים משלמות יותר. בדאודורנט סטיק, לפי המחקר, נשים משלמות 41% יותר מאשר גברים על אותו מוצר: 30 אגורות לכל גרם, לעומת 21 אגורות אצל גברים.

דוגמא נוספת שעולה מהמחקר - דאודורנט ג'ל של ספיד סטיק עולה לנשים בממוצע 29 אגורות לגרם, לעומת 23 אגורות לגרם לגברים. מדובר בפער של 26%. גם בסכיני הגילוח המחיר הממוצע לסכין במארז לנשים עומד על 15 שקלים, בעוד מארז שמיועד לגברים המחיר נמוך יותר - 14.4 שקלים, פער של 4.5%. 

מגמה דומה זיהו גם בארצות הברית: על צעצועים לבנות תשלמו שם 7% יותר, ועל מוצרי טיפוח לנשים 13% יותר מאשר למוצרי טיפוח לגברים. בקליפורניה ופלורידה למשל כבר העבירו חוקים שאוסרים אפליית מחירים על בסיס מגדרי.

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) הגישה הצעת חוק בנושא, שעדיין לא עברה כמובן. "לא מספיק שנשים משתכרות ומרוויחות 30% פחות, הן גם צריכות לשלם יותר? ממש יופי", אמרה למהדורה המרכזית. "אי השוויון הזה לא נגמר, הוא בא לידי ביטוי בכל תחום בחיים".