תחקיר המלונות הגדול של החדשות - החלק הרביעי: במשך חודש שכרנו חדרים בבתי המלון בסטנדרט הגבוה בישראל ובאמצעות שיטה מיוחדת שלא משאירה ספק בדקנו את רמת הניקיון. הדירוג המלא של התחקיר המקיף והגדול ביותר שנעשה בישראל: אילו מלונות הצטיינו ואילו מלונות יוקרה אפילו לא ניקו את מושב האסלה. הערב במהדורה המרכזית: העימות של מנהלי המלונות עם התוצאות

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

המצטיינים

מלון רימונים שלום - ירושלים: 453 שקלים לילה - כל המצעים הוחלפו, האסלה נוקתה אך רק באופן חלקי וכל המגבות הוחלפו. ציון: מצטיין.

המלונות המצטיינים (צילום: החדשות)
המלונות המצטיינים | צילום: החדשות

מלון אסטרל פאלמה - אילת: 302 שקלים ללילה - כל המצעים הוחלפו וכך גם המגבות באמבטיה, האסלה נוקתה. ציון: מצטיין.

עברו בקושי

מלון ממילא - ירושלים: 1,800 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו, רק חלק מהציפיות של הכריות הוחלפו, המגבות לא הוחלפו למרות שהנחנו אותן באופן שברור שהשתמשנו בהן  - האסלה לא נוקתה . ציון: מספיק בקושי.

מלון קלאב הוטל - אילת: 313 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו בין האורחים, רק חלק מהציפיות של הכריות הוחלפו, ולמרות שהחליפו מגבות - האסלה לא נוקתה. ציון: מספיק בקושי.

עברו בקושי (צילום: החדשות)
עברו בקושי | צילום: החדשות

מלון דן פנורמה - אילת: 450 שקלים ללילה - הכריות לא הוחלפו והמצעים כן, השירותים לא נוקו והמגבות הוחלפו. ציון: מספיק בקושי.

מלון ישרוטל גנים - ים המלח: 559 שקלים לילה - המצעים הוחלפו בין האורחים, חלק מהציפיות של הכריות לא הוחלפו, והאסלה לא נוקתה. ציון: מספיק בקושי.

מלון קרלטון - תל אביב: 1,235 שקלים ללילה - הציפיות של רק חלק מהכריות הוחלפו, כמו גם השמיכה והסדין. האסלה לא עברה ניקוי. ציון: מספיק בקושי.

מלון דיוויד אינטרקונטיננטל - תל אביב: 1,433 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו כמו גם רק חלק מהכריות. האסלה עברה ניקוי חלקי בלבד. ציון: מספיק בקושי

טעונים שיפור

מלון סי הוטל - אילת: 315 שקלים לילה - המצעים הוחלפו, האסלה נוקתה אך רק באופן חלקי והמגבות לא הוחלפו. ציון: טעון שיפור.

מלון רויאל - ים המלח: 553 שקלים ללילה - מצעי המיטה וציפיות הכריות הוחלפו, האסלה לא עברה ניקוי. ציון: טעון שיפור.

טעןנים שיפור (צילום: החדשות)
טעןנים שיפור | צילום: החדשות



מלון הוד המדבר - ים המלח: 990 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו, וגם הכריות, אך השירותים לא נוקו. ציון: טעון שיפור.

מלון גרנד ביץ' - תל אביב: 700 שקלים לילה - המצעים הוחלפו בין האורחים, אבל האסלה לא נוקתה. ציון: טעון שיפור.

נכשלו

מלון גולד - ירושלים: 420 שקלים ללילה - המצעים לא הוחלפו וכך גם המגבות באמבטיה, האסלה לא נוקתה. ציון: נכשל.

מלון הרודס פאלאס - אילת: 846 שקלים ללילה - המצעים והכריות לא הוחלפו, האסלה נוקתה באופן שטחי בלבד ורק חלק מהמגבות הוחלפו. ציון: נכשל.

נכשלו (צילום: החדשות)
נכשלו | צילום: החדשות

מלון לאונרדו אין - ים המלח: 666 שקלים ללילה - הסדין, השמיכה והכריות לא הוחלפו וגם האסלה לא עברה ניקוי. ציון: נכשל.

מלון דניאל בהרצליה: 800 שקלים ללילה - הסדין ושתי והכריות לא הוחלפו וגם האסלה לא עברה ניקוי, גם לא ניקוי שטחי עם מים או מטלית לחה. ציון: נכשל.

שימוש בתרסיס מיוחד שנראה רק באור אולטרה סגול

לצורך התחקיר הזמנו חדרים ב-16 מלונות מהשורה הראשונה ברחבי הארץ. את החדרים שכרנו בשם חברה פיקטיבית שהקמנו במיוחד כדי לוודא שמדובר באותו החדר בדיוק. בשביל לדעת באמת מה מסתתר בהם וכדי למדוד בדיוק את רמת הניקיון פיתחנו שיטת בדיקה מיוחדת ומורכבת: שימוש בתרסיס מיוחד ונסתר שמרוסס על הבד ולא נראה בעין רגילה אלא באור אולטרה-סגול בלבד.

משום שהתרסיס יורד בכביסה רגילה, ריססנו אותו על המצעים והמגבות שבחדר מבלי שאיש מצוות המלון ידע. למחרת היום, אחרי שהחדר החליף ידיים, בדקנו באמצעות התאורה המיוחדת באותו החדר האם הכתובת שריססנו במקומות שונים עדיין נמצאים שם ומשמעותם - שלא ניקו כמו שצריך.

תגובות

תגובת מלון ממילא: "אנו מתנצלים על מקרה מצער זה, שאינו משקף כלל את הסטנדרט הגבוה והמוניטין של מלון ממילא. בוצעה חקירה פנימית של המקרה מול העובד והנושא טופל בהתאם".

תגובת מלון ג'רוזלם גולד: "מלוננו עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. נראה שהבדיקה כפי שבוצעה על ידכם לא דימתה בשום אופן שהות רגילה של אורח במלון. למנקה היה ברור שמדובר בחדר שלא השתמשו בו. בביקורת פתע אמיתית - אין ספק שהמלון היה עומד בהצלחה".

תגובת מלון סי הוטל: "מלון סי הוטל אילת מברך ומעודד ביקורות איכות. תחום ההיגיינה והניקיון עומד בראש סדרי העדיפויות בחוויית האירוח, ואנו מקפידים עליו קלה כבחמורה. תוצאות הבדיקה יוטמעו, ואנו נמשיך לשמור בצורה קפדנית על איכות וסטנדרט גבוה".
 
תגובת חברת מלונות דן: "הנהלת הרשת הופתעה לנוכח תוצאות הבדיקה, אך נלמד מהן ונטפל בליקויים ללא דיחוי ונרענן את נוהלי העבודה.מלון דן פנורמה אילת זוכה בדרך כלל לציונים גבוהים במדד הניקיון בסקרים המבוצעים בקרב אורחי המלון, כפי שניתן לראות בלא מעט אתרים.

תגובת קלאב הוטל אילת: "הזמנה חריגה מאותה החברה, המובטחת באותו אמצעי תשלום, לאותה סוויטה ספציפית אך כביכול - לשני לקוחות שונים - גרמה לרישום שגוי במחשב, בעקבותיו מחלקת המשק טיפלה בסוויטה כחדר תפוס, במקום להכינה לצ'ק אין. הציון הגבוה של אלפי הלקוחות המרוצים ב- Booking.com מלמד על האיכות ועל חוויית הנופש במלון המשודרג. נמשיך להעניק גם רמת ניקיון גבוהה". 

תגובת מלון הרודס: "הטענות והממצאים שעלו בתחקיר ייבדקו בכובד ראש ויטופלו בהתאם".

מלון לאונרדו אין: "הטענות והממצאים שעלו בתחקיר ייבדקו בכובד ראש ויטופלו בהתאם".

מלון ישרוטל גנים: "הנושא נבדק על ידי המלון ויטופל בהתאם למניעת מקרים אלו בעתיד".

מלון רויאל: "אנו משקיעים רבות באיכות וטיב השירות, עושים את מירב המאמצים לשמור על רמת הניקיון במלון בכלל ובחדרי האורחים. צוות העובדים מקבל ריענון והדרכה על בסיס שוטף, כולל בקרה פנימית יום יומית. אנו מודים לכם שהסבתם את תשומת ליבנו לכך שמושב האסלה לא נוקה כראוי, תקלה נקודתית שלא תחזור על עצמה. בכל מקרה, כל העובדים יעברו שוב הדרכה מקיפה".

מלון הוד המדבר: "המלון מקפיד הקפדה יתרה בניקיון החדרים והשטחים הציבוריים. את המקלחות והשירותים אנו נוהגים לנקות עם חומר חיטוי. המלון מבקש את התיעוד שלכם". 

מלון גרנד ביץ' תל אביב: "המלון מקפיד על ניקיון המלון וחדריו, וימשיך לעשות הכול להעניק לאורחיו אירוח ברמה גבוהה ביותר".

מלון קרלטון תל אביב: "לקחנו לתשומת לבנו את הממצאים שעלו בבדיקה וכמובן נפעל לתקן אותם מיידית. המלון פועל על פי סטנדרטים בין-לאומיים קפדניים ביותר, ובכללם בנושא ניקיון הכלים הסניטריים והחלפת כל המצעים והמגבות מדי יום. איננו מקילים ראש בכל סטייה מנהלים אלו, ואנו מברכים על הבדיקה שתאפשר לנו להשתפר ולהיות טובים יותר".

מלון דייוויד אינטרקונטיננטל תל אביב: "המלון נבחר גם השנה כמון המוביל והטוב ביותר בישראל על ידי World Travel Award הנחשב לפרס אוסקר בענף התיירות ונמדד בסטנדרטים בין-לאומיים של ניקיון והיגיינה. לאור הממצאים המוצגים בתוכנית, נעשתה בדיקה מעמיקה והופקו לקחים פנים-מערכתיים. אנו מודים לחדשות על שהפנו את תשומת ליבנו, ונדאג כי מקרים מהסוג הנ"ל לא יישנו בעתיד".

מלון דניאל הרצליה: "המלון מקפיד על קיומם של סטנדרטים קפדניים, ובכל מקרה של צ'ק אאוט, החדר עובר סידור, ניקוי והחלפת מצעים. חומר התרסיס הועבר אלינו רק שעות לפני השידור ואנו בודקים את אמינותו. עם זאת, כגוף המכבד ביקורת ולמד ממנה, אנו נפיק את הלקחים הנדרשים גם ממקרה חריג ונקודתי זה".