עיריית תל אביב-יפו הודיעה כי בעוד כחודשיים יעלו תעריפי החניה באזורי החניה 1,2,4 למבקרים, שאינם תושבי העיר, מ-6.70 שקלים לשעה ל-12 שקלים לשעה, כך נודע היום (חמישי) ל-N12. לפי העירייה, שעות התשלום באזורים אלו יוארכו: חניה בימי שישי וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00, וחניה באמצע השבוע במוסדרת בתשלום תוארך מ-19:00 ל-21:00.

במקביל לעליית תעריפי החניה, יוחלפו בהדרגה כ-2,000 תמרורי החניה במרכז העיר לתמרורים חדשים וברורים הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים. בהודעתה, הוסיפה העירייה כי גם לאחר העלאת תעריפי החניה בכחול לבן, המחירים יהיו זולים ב-25% ממחירי החניונים העירונים באחוזת חוף, וזולים עוד יותר מהחניונים הפרטיים הפרוסים ברחבי העיר.

"העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החניה גוברת והביקוש גובר על ההיצע", נמסר מדוברות העירייה. "שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם. מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה". 

מהלך החלפת התמרורים צפוי להימשך כחודש וחצי. התמרורים החדשים יהיו בצורה של טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים כך שיהיה קל יותר להבינם. השינוי בנוסח התמרור נובע, בין היתר, מהצעות שעלו מהציבור להשתמש במידע טבלאי כמקובל במקומות רבים בעולם. התעריף החדש ייגבה רק לאחר סיום הצבת התמרורים. הודעה על המועד תצא בערוצים העירוניים ובאפליקציות פנגו וסלו שבוע לפני העלאת התעריף וגם חודש לאחר מכן.

על מנת להקל על מבקרים שמגיעים לעיר עם כלי רכב, בעיקר מהצפון, נפתח לאחרונה מתחם "חניתא" שברדינג, המאפשר להחנות את הרכב בחניון אחוזות החוף שבמקום ולהמשיך ליעד באחד מאמצעי התחבורה שממתינים במקום.

מיטל להבי, חברת מועצת העיר תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב: "צעד חשוב" | צילום: גיא יחיאלי

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה: "חניה היא מוצר במחסור, בעיקר במרכז העיר. כדי לפנות מקום חניה לטובת התושבים באזור הכי מבוקש לחנייה והכי עמוס בתנועה, החלטנו לייקר את התעריפים ולהאריך את שעות החניה בתשלום. אנו מקווים שהעלאת תעריפי החניה בכחול לבן למבקרים מחוץ לעיר תביא לצמצום כניסה של רכבים פרטיים לעיר או לכך שהמגיעים ברכב יעדיפו לחנות בחניונים מסחריים ולא בחניית רחוב. זהו צעד חשוב שנותן מענה לצורך בניהול חכם ויעיל יותר של מאגר החניה המצומצם ברחובות העיר ושמתאפשר בזכות שינוי בחוק ההסדרים שאנו מאמצים, ואין לי ספק שערים נוספות ילכו בעקבותינו".