ברכבת ישראל כבר ערוכים לתחילת פעילות, כולל האפשרות להזמנת נסיעות מראש כדי לווסת את כמות הנוסעים.
מרגע שיתנו אור ירוק, ידרשו 48 שעות להפעיל את כל המערך. בינתיים גם היום עומסים באוטובוסים שלא מצליחים לתת מענה מספק.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
הרכבת כבר אמורה הייתה להתחיל לפעול בהדרגה ב-17 למאי, אך אז מנכל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, עצר אותה ובדיוק גם התחלפה הממשלה.
והשרה החדשה מירי רגב, אמרה שהיא נחושה להפעיל את הרכבת ואפילו כבר הוציאה הודעה רשמית שהיא הגיעה לסיכום עם שר הבריאות ושהרכבת תתחיל לפעול, אבל אז זה שוב לא קרה. רגב רצתה לקיים דיון על פתיחת הרכבת מחר, אבל כרגע מסתמן שהוא ייערך רק ברביעי - מה שאומר שהפתיחה יכולה להיות במקרה הטוב רק ביום שישי.
בדיון על מערכת החינוך למשל בר סימן טוב רצה לסגור את התיכונים, אך זה לא קרה, אחרי התעקשות של שרי הממשלה. בקרב על הרכבת - הטון של משרד הבריאות כרגע מנצח.
מה קורה ברכבות ברחבי העולם?
בינתיים בעולם, הרכבות התחתיות בערים הגדולות בעולם פועלים תחת הגבלות קפדניות. הרכבות בלונדון פעלו בתקופת הקורונה, אך הייתה ירידה של יותר מ-90% בתפוסה. התפוסה מתחילה להשתנות, אך לא קרובה למה שהייתה לפני המגפה. בנוסף, בכל מקום ברכבת יש תזכורות לשמור על מרחק ולשים מסכות והרכבות עוברות ניקיון.
בבייג'ינג נסעו ברכבות מדי יום כ-12 מיליון אנשים לפני ההתפרצות, אך אחרי הקורונה כ-8 מיליון אנשים נוסעים ברכבות מדי יום. כולם עם מסכות, שומרים על מרחק ויש פקחים שעומדים בקרונות ומבקשים מאנשים לעטות מסכות ולדבריהם, אנשים בדרך כלל ממושמעים.
בניו יורק יש כ-6 מיליון נוסעים כל יום ופעולת הרכבות לא הושבתה - אך יש צעדי זהירות. בין 1 בלילה ל-5 בבוקר הרכבת מושבתת כדי לעבור חיטוי יסודי ובנוסף יש סימונים שמורים על שמירת מרחק, אך לא ברור כמה זה יהיה אפקטיבי כשכולם יחזרו לשגרה.