לאחר שגורמים ברשימה המשותפת האשימו כי המשתתפים בפגישת ההתנצלות במעון ראש הממשלה הם ערבים פעילי ליכוד ולא מייצגי המגזר, מספר אישי ציבור שנכחו באירוע מכחישים בתוקף כי כל הנוכחים היו חברי ליכוד. עם זאת, המשתתפים לא הכחישו כי באירוע היו גם פעילים ממפלגת השלטון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בין הנוכחים באירוע עם נתניהו היה גם ראש מועצת פרדיס, יונס מרעי, שסיפר על מפגש חיובי. "מה שהיה כבר מאחורינו", הבהיר מרעי. "אני איש ליכוד ואני גאה בזה. היינו שם אנשי דת, ונציגים של כל העדות והמרקם של המגזר הערבי: דרוזים, נוצרים, מוסלמים, וצ'רקסים".

לדבריו של מרעי, הוא הגיע לפגישה על מנת לייצג את יישובו ולא את המגזר הערבי. "אני יודע שהרשימה המשותפת לא ייתרמו מסמר אחד לבניית היישוב שלי, לעומת הליכוד וראש הממשלה שכן יעשו זאת", אמר. "מה שקיבלתי מראש הממשלה - לא אקבל מאף חבר כנסת ערבי".

מלבד ראש מועצת פרדיס הגיע למפגש גם ראש מועצת טובא-זנגרייה, חוסיין אל-היב, שאמר כי הוא זה שדרש מראש הממשלה להתנצל במהלך האירוע. "אני הייתי ראשון הדוברים", סיפר אל-היב, שהבהיר כי הוא אינו שייך לאף מפלגה.

"עניתי לראש הממשלה מול כולם וביקשתי ממנו להתנצל, ואז הוא קם והתנצל", סיפר וציין כי קיבל את התנצלות נתניהו. "באנו להגיד לראש הממשלה שברצוננו לקדם את רעיון שתי מדינות לשני עמים, שוויון זכויות והזדמנויות לכולם, ערבים ויהודים".

סרטון "הערבים נעים בכמויות" של נתניהו (צילום: ניו מדיה הליכוד, חדשות)
"מפגש חיובי". נתניהו והנציגים | צילום: ניו מדיה הליכוד, חדשות

בין היתר השתתפו באירוע במעון בירושלים גם הכומר דימיטרי סימעאן מאבו סנאן ועיסאם כעבייה, יועץ תקשורת לבני מיעוטים ורכז צעירי הליכוד במגזר הבדואי. "המפגש היה חיובי ולטובת כולם", סיכם סימעאן את המפגש.

כעבייה הצטרף לדבריו. "המגזר הבין שרק אחווה עם מפלגת השלטון תביא לשגשוג בכפרים והערים", אמר. "מפלגת הליכוד, שלא כמו שמנסים לתאר אותה, דווקא היא הכי טובה לבני מיעוטים. אנחנו קיבלנו את ההתנצלות של ראש הממשלה פה אחד, ולא נלך אחרי הקיצוניים במגזר שלנו כי אנחנו רוצים שלום ונפעל לטובת המגזר שלנו".

התנצלותו של נתניהו בפני המגזר הערבי גררה אחריה תגובות נזעמות מצד חברי כנסת ערבים, אך גם מצד הממשל האמריקני, שם לא אהבו את הבעת הצער של ראש הממשלה. "כשאתה אומר דברים יש להם משמעות", אמרה דוברת מחלקת המדינה. "אם אתה אומר משהו ואחרי יומיים אומר משהו שונה - למה להאמין? קשה לדעת. למה אתה אומר דברים לפני הבחירות ודברים אחרים אחריהם? אחנו מצפים למעשים ולא לדיבורים".