על אף התנצלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הציבור הערבי הנוגעת לאזהרתו ביום הבחירות מפני אזרחים ערבים המגיעים בהמוניהם להצביע, חברי כנסת מהמגזר דחו את ההתנצלות וטענו כי היא חסרת משמעות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"ההתנצלות לא מקובלת עלי, זה עוד זיגזג מאדם שידוע בזיגזגים שלו", אמר בריאיון לחדשות 2 יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. "הבעת הצער של נתניהו היא לא יותר ממחווה ריקה מתוכן שנועדה להכשיר את המשך השלטון הגזעני שלו ושל אנשיו. הגזענות של נתניהו וממשלותיו לא החלה ולא הסתיימה בהתבטאות המסיתה הזאת. הזגזוג בעמדות הוא חלק מאישיותו של נתניהו".

לפי גורמים במפלגה, הנציגים שנראים במפגש עם נתניהו במעון ראש הממשלה הם עסקנים פוליטיים ופעילי ליכוד, ולא נציגים ממגזרי המיעוטים מכל רחבי הארץ כפי שנטען בהודעת לשכת נתניהו. "עצם אמירתו שהוא נפגש עם בני מיעוטים ולא עם מיעוט ערבי, יש בה אי הפנמה וגסות ושיסוי בתוך האוכלוסייה הערבית עצמה", הבהיר יו"ר המפלגה.

יו"ר חד"ש-תע"ל, איימן עודה (צילום: פלאש 90, חדשות)
תקף את המחווה. עודה | צילום: פלאש 90, חדשות

ח"כ אחמד טיבי הגיב אף הוא לדברי נתניהו ואמר כי "מדובר בהבעת צער ולא בהתנצלות כנה". טיבי הוסיף כי "כשמדובר בראש ממשלה, מצפים לאחריות הן בדיבורים הפוגעים והן במעשים המפלים. כשמדובר ביהודים נתניהו מתנצל, וכשמדובר בערבים הוא רק מצטער. המבחן חייב להיות במעשים".

המפגש במעון רה"מ (צילום: ניו מדיה הליכוד)
"התנצלות ריקה מתוכן". נתניהו במפגש | צילום: ניו מדיה הליכוד

גם ח"כ עיסאוי פריג׳ ממרצ לא קיבל את הבעת הצער מצד ראש הממשלה. "אצל נתניהו ההסתה והגזענות הן עניין של כדאיות", טען פריג'. "כשכדאי הוא מסית, וכשפחות כדאי הוא מתנצל. אם נתניהו רוצה שנתייחס ברצינות להתנצלויות שלו הוא צריך לגבות אותן במעשים".

"ימי סאלח שבתי הערבי חלפו מהעולם", אמר יו"ר ארגון מוסאווה, ג'עפר פרח. "הגזענות הושרשה והגיעה לבוזגלו. ראש ממשלה שמגרד כמה קולות על הגב הערבי ראוי שיפטר את שריו הגזענים שגם היום המשיכו להסית. הגיעה העת להקים רשות למלחמה בגזענות, ראש הממשלה לא ראוי".

גם בממשל האמריקני לא אהבו את ההתנצלות של ראש הממשלה. "כשאתה אומר דברים יש להם משמעות", אמרה דוברת מחלקת המדינה. "אם אתה אומר משהו ואחרי יומיים אומר משהו שונה - למה להאמין? קשה לדעת. למה אתה אומר דברים לפני הבחירות ודברים אחרים אחריהם? אחנו מצפים למעשים ולא לדיבורים".