לא מעט מחקרים הכתירו את הפיצה למאכל הממכר ביותר. במקום השני נמצא שוקולד, בשלישי צ'יפס ולאחר מכן עוגיות, משקאות מוגזים ופופקורן - שתפסו את מקומות ארבע, חמש ושש בהתאמה. במקומות האחרונים נמצאים הסטייק והמאפינס. אז למה אנחנו מתמכרים למזונות מסוימים ולאחרים לא?

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"יש לנו מספר מזונות שיכולים להיות בעלי אופי ממכר כמעט כמו סמים קשים", הסבירה הדיאטנית הקלינית קארין גרינבוים. "יש לנו את הפיצה, שקיים בה חלבון שנקרא קזאין שנמצא בעצם בגבינה, והוא גורם להפעלה של דופמין, שזה הורמון שגורם לנו לתחושת הנאה ועונג".

>> והנה מתכון לפיצה ביתית מושלמת ממש כמו באיטליה

בכל הנוגע למקום השני ברשימה, השוקולד, הסבירה הדיאטנית כי "בקקאו יש לנו גם מוצרים שגורמים להפרשה של אותו סרוטונין שגורם לנו לתחושה טובה ותחושת מצב רוח, ושוב, אנחנו, הגוף זוכר את התחושה הזו ורוצה לחזור אליה".

וברשימת המאכלים הכי פחות ממכרים: במקום הראשון נמצא המלפפון ואחריו לפי הסדר – גזר, שעועית, תפוחים, אורז חום, בננות ולבסוף נמצאים המאכלים ביצים ואגוזים.

אוכלות פיצה (צילום:  ABO PHOTOGRAPHY, shutterstock)
"המאכלים הממכרים הם גם מאכלים של שיתוף". אילוסטרציה | צילום: ABO PHOTOGRAPHY, shutterstock

אלון קירשנר, מנהל העמוד "מגזין האוכל" סיפר לנו איך משפיע האינסטגרם על ההתמכרויות לאוכל. "גם הנושא הזה של הטעם, גם הנראות, גם המרקם - כל החבילה הזאת יוצרת מאכל ממכר שהוא ברמה אפילו של סם. שימו לב שהמאכלים הממכרים הם גם מאכלים של שיתוף", הסביר.

קירשנר התמקד בהשפעת העניין השיתופי של האוכל ואמר: "גם לא סתם אומרים "פיצה משפחתית". ישר המשפחתיות, השיתוף עם כולם. לגמרי, זו התמכרות שחולקים אותה עם עוד אנשים. גם החוויה הפסיכולוגית שמתחילה ברשתות החברתיות, את רואה את התמונה, זה עובד לך על בלוטות הטעם, את רוצה ישר להזמין".