רכבת ישראל (צילום: פלאש 90, חדשות)
צילום: פלאש 90, חדשות

שיפור שירותי הרכבת ליישובי הצפון בסכנה: לאחר הנחיית משרד התחבורה על תגבור מערך הרכבות בקו העמוס במדינה בין נהריה לבאר שבע, שפורסמה לראשונה השבוע בתוכנית חיסכון, ועד עובדי הרכבת פנה הערב (רביעי) לבית הדין לענייני עבודה בדרישה לעצור את המהלך.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

לתוכנית חיסכון נודע כי ראשי ועד העובדים פנו בשעות האחרונות לבית הדין בדבר החזרת השירות המלא ליישובי הצפון, זאת לאחר שלטענתם התוכנית לתגבור השירות לא הוצגה בפניהם כראוי, וללא התייעצות.

פניית הוועד עלולה לסכן את הוספתן מחדש של 19 רכבות יומיות בקו העמוס, שיכללו 12-15 אלף מקומות ישיבה שיוחזרו לתושבי הצפון ויקלו משמעותית על הצפיפות. גורמים בהנהלת הרכבת טוענים כי ועד העובדים עודכן בנושא מספר פעמים בעבר. לטענתם, הוועד עצמו הוא שהביא לעיכובים חוזרים ונשנים של שבועות רבים בתגבור מערך הרכבות בקו.

התוכנית שתפחית את העומסים? (צילום: ארז דין, חדשות)
התוכנית שתפחית את העומסים? | צילום: ארז דין, חדשות

עוד נטען בפניית הוועד כי תגבור הרכבות בקו נהריה-באר שבע הינו "ניצול לרעה של השקט התעשייתי שניתן להנהלה", וכן שלא ניתנו אישורי הבטיחות הנדרשים לביצוע המהלך. עם זאת, התוכנית קיבלה את כלל האישורים הדרושים, לרבות אישור הפעלה של משרד התחבורה.

"הנהלת הרכבת איינה מקיימת את חובותיה, את אשר הוסכם בין הצדדים ובכל מקרה את אשר מחויב מכוח החלטותיו השיפוטיות של בית הדין הנכבד ומנצל לרעה את השקט התעשייתי שניתן לה על ידי בית הדין הנכבד במטרה לבצע צעדים חד צדדיים בחוסר תום לב", כך נכתב בפניית הוועד לבית הדין.

"בית הדין מתבקש להורות להנהלת הרכבת לקיים את החלטותיו השיפוטיות ולא לנקוט בצעדים חד צדדיים החותרים תחת החובה לנהל מו"מ ענייני בתום לב".

הרכבת: "החזרת שירות שהיה קיים"

לפי התוכנית של הרכבת ומשרד התחבורה, שפרטיה נחשפו השבוע, קו נהריה-באר שבע יחזור לתדירות מלאה כבר ב-25 במאי. הכוונה היא שהוא ישוב לפעול שלוש פעמים בשעה במקום רק פעמיים, כפי שקורה היום.

בחצי השנה האחרונה הנוסעים בקו העמוס סובלים מצפיפות איומה, זאת לאחר שהרכבת הסיטה ממנו קרונות לטובת הפעלת קו הרכבת לירושלים. כעת, בזכות שיפור טכני מורכב, ברכבת לקחו קרונות מקו כרמיאל והחזירו אותם לקו החוף.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "לפי החלטת בית המשפט, סידורי העבודה הינם בסמכותה של ההנהלה. בנוסף אנו מדגישים כי לא מדובר על הפעלת שירות חדש, כי אם החזרה של שירות שהיה קיים, עוד בזמן הקדנציה הנוכחית של ראשי הוועד.

"הנהלת הרכבת מביעה תקווה כי ועד העובדים יתרומם מעל המחלוקות ומשחקי הכוח, השליטה והכסף, יבין כי החזרת השירות הרכבתי לצפון הינה מחויבות של הרכבת לנוסעיה, ויאפשר המשך המהלך ללא הפרעות".

בוועד עובדי הרכבת מסרו בתגובה: "אנחנו מכחישים מכל וכל את הפרסום. אנחנו מברכים על החזרת השירות המלא לצפון. לא עתרנו לבית הדין נגד הרחבת השירות והפרסום הזה הוא שקרי ופורסם על אף הכחשותינו הגורפות. במסגרת פסיקת בית הדין מיום 18.4 ועד העובדים מחויב לעדכן את בית הדין על התנהלות המו"מ וכך הוא עשה היום".