צלצול הפעמון סמוך לשעה 11:00 בבוקר נתן את האות לעשרות התלמידים בבית הספר בירושלים להיכנס לכיתות. שניות ספורות לאחר מכן, חדרו לכיתה ההומה ארבעה תלמידי תיכון והחלו להכות באכזריות את אחד הנערים במקום. בשיחה עם חדשות 2 Online, משחזרת אחת התלמידות שהייתה עדה לתקיפה האלימה את רגעי האימה שהביאו לפציעתו של אחד מחבריה לספסל הלימודים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"זמן קצר אחרי צלצול הכניסה לשיעור הרביעי, נכנסו לכיתה כמה תלמידי כיתות י"א, הם תפסו את מ' ופשוט התחילו לקלל ולהרביץ לו", סיפרה התלמידה. "אחד תפס אותו מהראש והשני נתן לו אגרופים בפנים ושבר לו את השיניים".

לדבריה, באותה שעה היו בכיתה קרוב ל-40 תלמידים שנותרו המומים מהמתרחש לנגד עיניהם. "אף אחד לא העז לזוז או לקרוא למורה, כי כולם פחדו", אמרה. "המורות שהגיעו אחר כך פרצו בבכי, אבל ידעו מיד מה לעשות".

הנערה מספרת כי מאז האירוע, היא וחבריה לא מצליחים להשתחרר מהמראות הקשים שהיו עדים אליהם. "כל היום חשבתי על מה שקרה - זה פשוט לא עובר לי מהראש", סיפרה התלמידה. "המורות מיד התקשרו לאמבולנס, להורים של הילד ולמשטרה, אחר כך הן התפנו לדבר איתנו ולהרגיע את כולם".

עד ראייה אחר תיאר כך את האירוע: "כולם פחדו שגם להם הם ירביצו, אז אף אחד לא זז".

"לבחון רישום פלילי לכל עובד" (צילום: אייל בן יעיש)
בבית הספר מנסים להתאושש, אילוסטרציה | צילום: אייל בן יעיש

הנער שהוכה: רצו לסגור איתי חשבון

בשיחה עם חדשות 2 Online שחזר הנער המאושפז בבית החולים את האירועים שהובילו לתקיפה. "הם נכנסו לכיתה ושאלו אותי לשמי, הם התחיל לקלל אותי, לדחוף ולהרביץ", סיפר. "אחד נגח בי ואחר תפס אותי בצוואר והפיל אותי לרצפה - אז הם התחילו לבעוט בי וברחו". לדבריו, הנערים תקפו אותו כנקמה על קטטה שבה היה מעורב חברו. "הם כנראה באו לסגור איתי חשבון", העריך.

אמו סיפרה על האכזבה ממערכת החינוך שלא הצליחה לשמור על בנה. "אני בשוק, אני מקווה שישמעו על מה שקרה ונוכל למנוע כך טרגדיה של ילד או ילדה אחרת, רמת החינוך בישראל מאוד נמוכה, אני אפילו מוכנה למכור את הבית שלי כדי שהוא ילמד בבית ספר פרטי", אמרה.

על פי המשטרה, ארבעה נערים חשודים במעורבות בתקיפה. שניים מהם נעצרו ושניים נוספים עוכבו לחקירה. בבית הספר שבו התרחש המקרה יקיים הצוות החינוכי שיחות ופעילויות להרגעת התלמידים ובמטרה להעניק להם סיוע, ככל שיידרש.