ניסיון "החיסול" של ראש הממשלה לנפתלי בנט: התכתובות שעומדות במרכז תיק 4000 ונחשפו אמש לראשונה (שני) במהדורה המרכזית מראות כיצד פעלו לכאורה בני הזוג נתניהו, באופן שיטתי ומסודר, דרך בעל השליטה באתר וואלה שאול אלוביץ' ומנכ"ל וואלה אילן ישועה כדי לחסל פוליטית את נפתלי בנט בזמן הבחירות ב-2013.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

ערב בחירות 2013 בנט היה המטאור של הימין והסקרים ניבאו לבית היהודי בראשותו יותר מ-17 מנדטים - על חשבון הליכוד ונתניהו. בעקבות כך, גובשה תוכנית, שניכר כי הושקע בה מאמץ רב, שהועברה לביצוע ברוב המקרים באמצעות זאב רובינשטיין, מקורב לנתניהו, ששלח הנחיות מפורטות לאלוביץ' שהעביר אותן למנכ"ל וואלה אילן ישועה.

כך עבדה השיטה
כך עבדה השיטה | צילום: חדשות

התוכנית הייתה לייצר סדרה ארוכה של כתבות שתתחזנה לכתבות תחקיר שכל מטרתן זה להציג את נפתלי בנט ככלי ריק, זגזגן, רך, חסר עמוד שידרה, בוגדני ומתעתע. לתוכנית הזו לא היו קווים אדומים ובזה אחר זה הופיעו בוואלה כתבות וכותרות שליליות בעניינו של בנט, כמה מהן הוצבו בראש האתר.

הבקשה של רובינשטיין
הבקשה של רובינשטיין | צילום: חדשות

רובינשטיין העביר הוראות לביצוע מדי יום, לפעמים כמה פעמים ביום, לעיתים כמה פעמים בשעה. בחודש שעבר נחשף במהדורה המרכזית כי ראש הממשלה דרש משאול אלוביץ' לפרסם באתר וואלה כתבה מכפישה על גילת בנט אישתו של נפתלי בנט.

אישתו של בנט זוהתה כבטן הרכה

מתכנני החיסול זיהו את אשתו כבטן הרכה, מי שבאמצעותה ניתן יהיה לערער את זיקתו של בנט לדת. חמישה ימים לפני הבחירות העביר אלוביץ' לישועה את ההנחיות. בהתחלה אלוביץ' הסתייג:

אלוביץ': "המשך מהחבר (זאב רובינשטיין), אני לא חושב שניתן לפרסם: 'החומר שהעברתי לך אחה"צ חשוב ביותר בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא כשרה (העברתי את התמונה שלה ושם תיאור המסעדה והתפריט של השרצים) והיא אישה דתייה".

"יהיו 3 אייטמים שליליים - לא סביר" | צילום: חדשות
"שנייה לפני התפטרות המונית" | צילום: חדשות

נקודת החולשה השנייה שאותרה היא החברות לכאורה בין בנט לאלדד יניב. אלוביץ' העביר תכתבות מייל מ"החבר": "החומר השני והחשוב זה הציטוט של אלדד יניב שהוא חבר של בנט, ואומר אם לא להצביע לשמאל אז להצביע לבנט".

גם ישועה מסתייג מההוראות בעניינה של גילת בנט וניכר שהוא בלחץ גדול וכך הוא כתב לאלוביץ': "קיבלתי, הראשון אסור (גילת בנט), השני (אלדד יניב) אנסה בהמשך, לא היום כי כבר יהיו שלושה (אייטמים שליליים) נגדו זה לא סביר".

"לפרסם לפני מוצ"ש" | צילום: חדשות

הלחץ נמשך והבעלים של האתר הפופולרי והמנכ"ל מתכתבים אחרי חצות. אלוביץ' לחוץ, ייתכן שמבין שבקשותיו לא לגיטימיות וישועה הזהיר: "השאר אטפל מחר, זה רגיש בטירוף לא רוצה להכשיל את כולנו כולל אותם (בני הזוג נתניהו), צריך לעשות בתחכום ובהדרגה, אחרת יתפוצץ לכולנו בפנים".

אלוביץ' עונה: "הסברתי לו (רובינשטיין) שאי אפשר הכול ביחד ושזה מסוכן. הוא הבין אך מקבל לחצים מהצמד (בני הזוג נתניהו)".

ישועה: "אעשה את זה כמיטב יכולתי, אני עובד על זה ברגעים אלו".

אלוביץ': "אל תסתכן בשום אופן. מהחבר: 'הוא צודק, שלא יעלו הכול במכה אבל החומר שהעברתי, בעיקר המסעדה שלא יסחוב מעבר למוצ"ש'".

אלוביץ' דחף לפרסום הכתבה

הלחץ נמשך גם למחרת, ארבעה ימים לבחירות, בשעה 00:30 בלילה. אלוביץ' עדכן את ישועה כי אין ברירה, שנתניהו לא מרפה מרובינשטיין ולפתע ההסתייגות של אלוביץ' מהסיפור של גילת בנט נעלמת. למרות הטענות של מקורביו של אלוביץ' כי הוא התנגד לפרסום הידיעה על אשתו של בנט, ההתכתבויות מראות אחרות. אמנם בהתחלה הוא הסתייג אבל אחר כך הוא כבר דחף לפרסום המכפיש:

אלוביץ': "מהחבר (רובינשטיין): 'הוא יושב ומסתכל על וואלה'. הוא מתכוון לגדול (נתניהו). החשוב לו ולה בהיסטריה, זו המסעדה של אשתו (של בנט) ואלדד יניב. זה חייב להיות מחר, מחרתיים זהו. לא טוב! הוא מבקש שיקראו על זה בסוף השבוע".

ישועה: "יניב מחר, המסעדה במוצאי שבת, ממילא הדתיים לא קוראים".

אלוביץ: "(מהחבר רובינשטיין) שאול הוא (נתניהו) צועק חבל על הזמן, זה עלה במבזק ולא ככתבה"

ישועה: "תוך דקות זה בראשי"

אלוביץ': "בראשי! בחדשות!"

ישועה הזהיר וניסה להדוף את הלחץ והביע את החששות מפני פרסום שני הסיפורים. "אם אתערב יותר, מישהו מהילדים ילך לחברים שלו בברנז'ה או שזה יגיע חלילה לטלי (בן עובדיה, אז בכירה בחברת החדשות) וממנה ישירות לבן כספית. אסור לנו להמשיך בכיוון".

"שלא יעלו במכה אחת" | צילום: חדשות

ישועה הציע אייטם אחר ואמר שדחיפה של האייטם הזה יעשה נזק גם לזוג נתניהו והזהיר: "אנחנו שנייה לפני התפטרות המונית של כל ראשי המערכת עם יציאה של זה החוצה, נזק קולוסאלי להם ונזק בלתי הפיך לנו".

החומר החמור באמת הוא הדרישה של רובינשטיין מאלוביץ' לזרוק בוץ על בנט באמצעות השחרת אביו עם ניסיון לטעון שניסה לפגוע בראש הממשלה יצחק רבין כתגובה לריאיון שנתן בנט ב"פגוש את העיתונות" שאמר אז בתוכנית: "אני קורא לנתניהו, אדוני ראש הממשלה, אתה חתום על הקמפיין השפל הזה. זה מזכיר לי בדיוק את מה שעשו לך אחרי רצח רבין שקשרו אותך לכיכר ציון. האם אתה באמת עומד מאחורי קריאת הקרע מול ציבור הכיפות הסרוגות - איך אתה עושה את זה?"

אלוביץ': "מהחבר (רובינשטיין): 'תבדוק אפשרות לאור ההשוואה החצופה שעשה נפתלי בין רצח האופי שעשו לביבי אחרי רצח רבין, למתקפה כביכול על הכיפות הסרוגות וההסתה החמורה בדבריו בפגוש את העיתונות".

"אני מציע שתבדוק את התמונות מההפגנה נגד רבין בחנוכת צומת כפר שמריהו שם תגלה את אביו של בנט כמעט פוגע פיסית ברבין. וכן, בהפגנה בוינגייט שלמיטב ידיעתי נפתח נגדו תיק במשטרה בגלל אלימות. אם הוא מסית נגד ראש הממשלה אולי שווה לעשות שימוש בחומרים הנ"ל ולעורר את הציבור החילוני". 

"כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי" 

מהשר נפתלי בנט נמסר בתגובה: "כל מה שיש לי בעולם, קיבלתי מאבא שלי ג׳יימס בנט ז״ל, שהיה אדם טוב-לב ואידיאליסט, ומאמא שלי, שעזבו חיי נוחות בארה"ב ועלו לישראל מתוך ציונות. כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי, וחייב פשוט להיפסק".

"לעצם ה'האשמה': בתקופת הסכם אוסלו, אבא ז״ל, שהיה איש ימין גאה, כאב מאוד את מסירת חלקי ארצנו לערפאת, והשתתף בהפגנות רבות נגד המהלך, ואני מעריץ אותו על אומץ ליבו. אבא היה אוהב אדם שמעולם לא פגע באיש. אני גאה מאוד באבא שלי ושום כתבה לא תשנה זאת".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "ראש הממשלה לא מכיר את התכתובות שהצגתם ואנחנו קובלים על הניסיון להציג לציבור מצג שווא. אתר 'וואלה' היה ונשאר אתר שמאל קיצוני עוין מאוד כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי משפחתו במאות כתבות ארסיות ומרושעות".

"מגוחך לטעון שנתניהו, האיש המושמץ ביותר בתולדות התקשורת הישראלית, מואשם בשוחד לא על מעטפות, לא על כסף, אלא על סיקור אוהד בגלל שתיים וחצי כתבות בוואלה. אם סיקור אוהד זה שוחד, איך לא נחקרו ארבעים ושלושה שרים וחברי כנסת שקידמו עבור נוני מוזס את החוק לסגירת 'ישראל היום', שהיה מכניס לכיסו של מוזס מאות מיליונים ובתמורה קיבלו ממנו סיקור אוהד ומלטף".

מפלגת הליכוד גם התייחסה לחשיפה במהדורה המרכזית. "גיא פלג וחדשות 12 שידרו הערב עוד כתבה שקרית נגד ראש הממשלה נתניהו, במסגרת מסע התעמולה היומי שלהם", נכתב בתגובת הליכוד. "הם רק שכחו לציין שב-2013, השנה שממנה גיא פלג הביא כתבות מוואלה, ראש הממשלה נתניהו לא כיהן כשר התקשורת, לא לפני הבחירות ולא אחרי הבחירות, ומיזוג בזק-יס כלל לא עמד על הפרק. כל זה קרה רק שנתיים מאוחר יותר".

"ולכן הכתבה, על אי-דיוקיה הרבים, היא דווקא כתב הגנה מצוין. היא מוכיחה שאין שום קשר בין הניסיונות של אלוביץ׳ המתוארים בכתבה להשפיע על הסיקור בוואלה, לבין הטבות שהיה ברור שאין ביכולתו של ראש הממשלה נתניהו לתת".

במקביל הגיב לכתבה גם בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו ואמר כי מדובר ב"קמפיין בחירות שקרי לנפתלי בנט", דבר שמוכיח לדבריו כי "הימין החדש הוא לא כזה ימין". ‎

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו