אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

פרצת אבטחה שפורסמה הערב (חמישי) במהדורה המרכזית ממחישה עד כמה קל להונות בנק, ולפרוץ לחשבונות פרטיים באמצעות שתי שאלות כלליות. הפרצה התגלתה לאחר שיחה שהגיעה לידי החדשות של נציגת בנק מזרחי טפחות עם אסיר משוחרר - שאמור היה להיות תחת פיקוח של הרשויות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפי כתב אישום שהוגש נגדו בשבוע שעבר, הוא גנב יותר מ-100 אלף שקלים לאחר שהתחזה ללקוחות הבנק וביקש לבצע העברות לחשבונו. בשיחת טלפון שאלה הנציגה שתי שאלות כלליות ביותר לצורך זיהויו של אסיר המשוחרר כבעל החשבון.

כדי לבצע את אותן פעולות בנקאיות, כל שהוא נדרש הוא להשיב מהי המסגרת של החשבון המדובר וכמה חסכונות קיימים בפיקדונות החשבון. קשה להאמין, אבל ממש אין צורך בתחכום יוצא דופן: כל מה שצריך לעשות זה רק למצוא תדפיס חשבון שנזרק לרצפה או לפח עם כמה נתונים אישיים, כמו מספר חשבון ומספר תעודת זהות ושיחת טלפון למוקד ובה בקשה להעביר כסף לחשבון אחר. אפילו לבצע הלוואה. 

מדובר בעוקץ שנמשך חודשים ארוכים. בעל אחד החשבונות הופתע לגלות שמישהו מושך מחשבונו כספים והתלונן. במשטרה מעריכים שמיליונים נגנבים כך מדי שנה מלקוחות. התיעוד הזה ממחיש עד כמה חשבונות הבנק שלנו חשופים, איך ניתן להונות את נציגי הבנקים- ומבהיר את הצורך להגביר באופן משמעותי את האבטחה של חשבונות הלקוחות.

תגובת בנק "מזרחי טפחות": "המקרה המדובר הוא חריג ויוצא דופן. מהאזנה להקלטות עולה בבירור כי לגנב היה מידע אישי ופיננסי רב על המתלונן ועל חשבונו, מידע שעל פניו נראה כי השיג אותו בדרכי מרמה כלשהן. יודגש כי הבנק פעל מידית להשבת הכספים ללקוח המתלונן".