הקטל בכבישים: אב ובנו נהרגו היום (שישי) בתאונת דרכים בין רכב הסעות (מיניבוס) לרכב פרטי בכביש 232 סמוך לשדרות. מהמשטרה נמסר כי ההרוגים הם אב בן 48 ובנו בן ה-20, תושבי השפלה, שנסעו ברכב הפרטי. נהג רכב ההסעות, גבר כבן 60, פונה במצב קל: נסיבות התאונה נבדקות וקטע הכביש בין חלץ לכוכב מיכאל נחסם זמנית לשני הכיוונים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

"מסיבה שנבדקת בשלב זה סטה אחד מכלי הרכב לנתיב הנגדי בקטע כביש ישר והתנגש חזיתית ברכב שהגיע מולו", נמסר מהמשטרה. הדיווח הראשון על התאונה התקבל במוקד מד"א ב-11:43: פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת התאונה, בין צומת חלץ לכוכב מיכאל קבעו במקום את מותם של שני הגברים שנלכדו בתוך הרכב. גבר כבן 60, שמצבו הוגדר בינוני, פונה במסוק להמשך טיפול בבית חולים.

צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת שדרות הוזעקו לחילוץ הלכודים מהרכב. מאגף התנועה במשטרה נמסר: "כביש 232 נחסם לתנועה מחלץ לכוכב מיכאל בשני הכיוונים בעקבות תאונה מטופלת. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות".

זירת התאונה, היום (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום, חדשות)
שני הרוגים בני 30 בתאונה | צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום, חדשות


"מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין רכב הסעות מסחרי שהיה ריק מנוסעים ורכב פרטי", סיפרו חובש רפואת חירום במד"א אלאור טוויל ופראמדיק מד"א אייל חן. "שני הנוסעים שהיו ברכב הפרטי נלכדו כשהוא מחוסרי הכרה, בסיוע עוברי אורח וכוחות הכיבוי חילצנו אותם מהרכב אבל הם היו עם פגיעות קשות וללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. נהג הרכב המסחרי שנפגע בחזה חולץ מהרכב למסוק מד"א שנחת בסמוך ופונה לבי"ח סורוקה כשמצבו בינוני והוא בהכרה".

פרמדיק מד"א אלכס קוסינוב שחזר את הרגעים בזירת התאונה: "כשהגענו למקום ראינו רכב מסחרי ורכב פרטי מעוכים על הכביש, מחוץ לרכב הפרטי שכב גבר כבן 40 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית קשה. בתוך הרכב הפרטי, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, ללא סימני חיים, ולאחר שהכבאים חילצו אותו נאלצנו לקבוע את מותו".

306 הרוגים בכבישים מתחילת השנה

על פי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), מתחילת שנה נהרגו 306 בני אדם, לעומת 354 בתקופה המקבילה אשתקד. משנת 2013 התרחשו בכביש 232, שבו אירעה התאונה היום, 11 תאונות קטלניות. מתחילת חודש דצמבר נהרגו 18 בני אדם, בעוד בדצמבר 2017 כולו נהרגו 23 איש.

מנתוני עמותת אור ירוק, שמבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי ב-15 השנים האחרונות (2003-2018) אירעו בכביש 232 מעל 600 תאונות דרכים שבהן נהרגו 43 בני אדם (כולל היום) ומעל 1,500 נפגעו. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "כביש 232 ידוע ככביש דמים ולכן בשנת 2014 הממשלה החליטה להקצות 250 מיליון שקלים לשיפור התשתית בכביש, פעולה שעד כה לא בוצעה והיתה יכולה לחסוך את חייהם של אזרחים רבים. מדובר בכביש צר ומפותל ללא גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות וכמו כן הכניסות והיציאות ליישובים כמעט ואינן מוסדרות ומסכנות בכל יום את התושבים".

"מעבר לתשתית הרעועה, בכל יום נוסעות בכביש כ-2,000 משאיות כבדות אשר עושות את דרכן למעבר כרם שלום ולכן מדובר בציר תנועה מרכזי שמזמן כבר היה חייב להיות מטופל כדי לצמצם את מספר התאונות הרב", הוסיף. "הרי ברור שיהרגו בכביש הזה אנשים, מדוע לחכות ורק אחרי התאונות לטפל? חייבים להרחיב את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם הפרדה בין הנתיבים וחייבים להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים כדי למנוע את ההרוג הבא".

חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (המחנ"צ) טענה היום: "ברור שקיימת בכביש 232 סכנה יומיומית. מדובר בכביש דמים, ועל השר כץ להידרש לטיפול בו כפרויקט אישי, בודאי לאור הסיכונים היחודיים של האזור". לדבריה, "מדובר בעורק החיים של חלק נכבד מישובי העוטף ונהרגו בו מעל 40 בני אדם ב-15 השנים האחרונות, ולאור העובדה שמדובר בכביש צר ומפותל יחסית, ללא גדר הפרדה, הרי שיש בו סכנה ברורה ומיידית . למרות שפניתי בעניין כביש זה כבר כמה פעמים, גם סביב ההסלמות החוזרות ונשנות, לא הואץ הטיפול בו. הממשלה שוב פועלת רק אחרי שאנו מאבדים חיי תושבים, על אף שהסכנה ברורה וזועקת". נחמיאס-ורבין אמרה כי תבקש לקיים דיון בוועדת הכלכלה

בתאונה נוספת שאירעה היום בכביש 55, סמוך לקרני שומרון, רכב פלסטיני שביצע עקיפה בקו לבן התנגש חזיתית ברכב משטרתי. שוטר נפגע קל בתאונה, שני פצועים מהרכב הפלסטיני פונו במצב קל-בינוני, כך לפי גורמי רפואה מקומיים, והועברו לטיפול בבית חולים. בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

במשרד התחבורה הודיעו לאחר התאונה כי במסגרת עבודות שדרוג תשתיות הכבישים בדרום הוחלט להשקיע 250 מיליון שקלים בכביש 232. עבודות השדרוג, שמבוצעות באמצעות נתיבי ישראל, כוללות הרחבה לכביש דו-נתיבי עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון.