יום ראשון בבוקר הפך להיות סיוט ללא מעט אנשים בדרכם לעבודה, לבתי הספר או לבסיסי צה"ל. בניסוי "תוכנית חיסכון" נסענו עם רכב פרטי, רכבת ואוטובוס ובדקנו: בנסיעה של כ-12 קילומטר מראשון לציון למרכז ת"א, מי יגיע ראשון ויוכל להתחיל את היום שלו כמו שצריך?

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

גל שנוסע עם הרכב רואה שהנסיעה אמורה להיארך 39 דקות. אלון, לעומתו, הגיע עם אוטובוס לתחנת הרכבת בראשון לציון ומשם יקח רכבת כדי לנסות להימנע מהפקקים. מעיין בינתיים עולה על האוטובוס, ומתכננת להחליף לאוטובוס נוסף באמצע הדרך כדי להגיע תוך שעה לכל היותר לתל אביב.

על האוטובוס יש לא מעט נוסעים שחווים נסיעה ארוכה זו כל יום. "זה מעייף, נסיעה של 50 דקות כל יום בדרכים צדדיות", מספר לנו אחד הנוסעים. בדרך ניתן לראות את הפקקים הארוכים באיילון, שם עומד גל עם רכבו. הווייז אמנם התעדכן לשעה מאוחרת יותר, אך הוא עדיין צפוי להגיע לפני כולם. בינתיים האוטובוס שהגיע לכביש המהיר עולה על נתיב התחבורה הציבורית ונוסע באופן רציף. אלון, שהגיע עם רכבת לת"א ההגנה, לוקח אוטובוס לכיוון הרצל פינת רוטשילד. מעיין בזמן הזה מחכה לאוטובוס השני בתחנה לא מקורה, כאשר עליה ועל שאר הנוסעים יורד גשם שוטף.

רק בשבוע שעבר נחנך מקטע חדש בכביש 6 שיחבר בין תל קשיש לצומת סומך. עם זאת, המקטע לא יסייע לתחבורה הציבורית אלא רק לרכבים פרטיים. "עם עוד ועוד כבישים כאלו, הממשלה בעצם גוזרת עלינו המשך עמידה בפקקים", מסבירה מירב דוד, מנכ"לית "לובי 99". "מה שאנחנו צריכים זו נסיעה בתחבורה ציבורית שתהיה משתלמת לנוסעים, גם בזמן וגם בכסף".

הבדיקה שלנו מראה שמי שלוקח רכב אמנם יעמוד בפקקים שלא נגמרים, אבל עדיין יגיע הרבה לפני כולם. ככה זה כשהתחבורה הציבורית בישראל פשוט לא מספיק מפותחת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו