רכבת ישראל (צילום: פלאש 90, חדשות)
בדרך לשיבושים נרחבים? | צילום: פלאש 90, חדשות

ועד עובדי רכבת ישראל שוב מאיים בשיבושים: בהודעה שנמסרה היום (רביעי) להנהלת החברה נכתב כי מיום ראשון בשעה 14:00 תופסק תנועת הרכבות בקו כרמיאל חיפה ובקו ראשונים לוד. מדובר בהמשך למאבק ועד העובדים נגד מתווה ההעסקה החדש שגיבשה הנהלת הרכבת ואמור להיכנס לתוקף מחר.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

"ועד עובדי רכבת ישראל הודיע לפני זמן קצר להנהלת החברה כי לאור העובדה שההנהלה מנסה בכוחנות להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים, הוחלט להפעיל את סכסוך העבודה בחטיבת נוסעים ולנקוט בעיצומים", נכתב בהודעת הוועד.

"במסגרת העיצומים, החל מיום א' בשעה 14:00 לא יפעלו קווי הרכבת בקו ראשונים לוד ובקו כרמיאל חיפה. מתוך התחשבות בציבור החיילים הנוסעים ברכבת בשעות הבוקר, העיצומים יתחילו כאמור רק בשעות הצהריים".

"ממליצים לא לנסוע ברכבת"

עוד נכתב בהודעה: "ועד העובדים מבקש להתריע כי ככל שסידור העבודה שהנהלת הרכבת מבקשת להוציא אל הפועל אכן יצא מחר כמתוכנן, ומתוך דאגה לשלומם ולבטיחותם של הנוסעים, אנו ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ".

מהרכבת נמסר בתגובה: "הנהלת רכבת ישראל קוראת לראשי ההסתדרות ולוועד העובדים בראשותה של הגברת גילה אדרעי,  להתעשת, לנהוג בשיקול דעת ולגלות אחריות כלפיי מחויבותם לאזרחי מדינת ישראל נוסעי הרכבת. הפגיעה המתוכננת בנוסעים, בסטודנטים ובחיילי צה״ל שחוזרים לבסיסם ביום ראשון -היא צעד כוחני, פרוע ונטול שיקול דעת. כזכור, בית המשפט אישר להנהלת הרכבת להוסיף כחצי שעת נהיגה ביום  לנהגי הקטרים באופן שזמן הנהיגה יעמוד על 3 שעות ו-50 דקות ביום ( במקום 6 שעות מותרות) ביום וזאת תמורת תוספת שכר". עוד טענו בהנהלת הרכבת: " מהלך זה הוא קריטי על מנת לעמוד באתגר הרכבת הפועלת ב-180% תפוסה. הנהלת הרכבת הכורעת תחת עומס בלתי סביר והנאנקת תחת תוכניות התיעלות הכרחית מצפה מהעובדים להיות שותפים באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה במאות אלפי הנוסעים".

בעקבות העיצומים של עובדי הרכבת בחודש שעבר, בהנהלת הרכבת הסבירו מה עומד מאחורי המחאה. "מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הוועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מדי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות שעות וחצי לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות", מסרו בהנהלה.

"זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו. אנו קוראים לוועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו