מיטת ברזל שהתעופפה וכמעט פגעה ברכב, רהיט גדול שנפל ממשאית ואדם בבגאז' ששומר על מטען חריג: זאת רק חלק מהמציאות בכבישי ישראל, אותה מתעדים הנהגים. סרטונים שהגיעו לידי "החדשות" מעמותת "אור ירוק" תיעדו מטענים חורגים שעפו לכיוונם של משתמשי הדרך.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

אביב, צעיר מאזור המרכז, נסע בשבוע שעבר בכביש 6 בשעות הערב והיה מרוכז בנסיעתו בכביש. לפתע, משטח עץ ענקי שנפל מרכב שנסע לפניו עף לכיוון הרכב שלו. רפסודה נוספת מעץ עפה לכיוון משאית שנסעה לידו. רק בזכות המרחק ששמר הייתה לו אפשרות לברוח מהמשטח וכך למעשה ניצלו חייו. מצלמת הרכב תיעדה את הרגע המסוכן.

"זה היה ממש מסוכן", משחזר אביב. "מזל שלא קרה פה אסון". אביב, שנסע בעקבות הרכב אליו היו מחוברות הרפסודות, דרש מהנהג לעצור בצד. "לא נראה שהוא כלל ידע שזה מה שקרה", שיחזר אביב. "הוא לא לקח אחריות על האירוע".

מטען חריג ומסוכן (צילום: אור ירוק‎, חדשות)
מטען חריג ומסוכן | צילום: אור ירוק‎, חדשות

בסוף חודש שעבר נהרג עמי בן שושן ז"ל בתאונת דרכים. בן שושן, 52, נהרג בכביש בסמוך ליישוב אלוני אבא שבצפון כשמוט ברזל התנתק ככל הנראה מרכב חולף ופגע בראשו תוך כדי נסיעה. כתוצאה מהפגיעה, הוא סטה לנתיב הנגדי ופגע במכונית אחרת.

התאונה הקטלנית שבה נהרג עמי איננה מקרה נדיר. מסדרת תצפיות שערכו בעמותת "אור ירוק", באמצעות חברת "אמן", עולה שכל כלי רכב חמישי שמוביל מטענים עושה זאת בצורה מסוכנת ולא תקינה - שמסכנת גם את שאר משתמשי הדרך.

סך הכול נבדקו כ-700 רכבים שהובילו מטענים ו-144 מהם הוגדרו כבלתי תקינים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", התייחס לנתונים המטרידים. "כולנו נתקלנו בתופעה המסוכנת של אנשים שמעמיסים על הרכב ספות, מקררים, מיטות, מזרנים, רהיטים ועוד - רק כדי לחסוך כסף", מסר. "מדובר במעשה מסוכן מאוד".

הוא הוסיף: "הובלת מטען באופן לא זהיר ולא בטוח כבר גבתה חיים ולצערי תמשיך לגבות חיים אם המשטרה לא תגביר את האכיפה ותוריד מהכביש נהגים אשר מובילים מטעם באופן לא בטוח ובאופן לא מאובטח. . במקביל, חייבים להגביר את המודעות בקרב הציבור לכך שהובלת מטען היא פעולה מסוכנת שנושאת בחובה גם אחריות כבדה לבטיחות משתמשי הדרך השונים".

לפניות לכתבת: avivitm@ch2news.co.il

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו