הצצה ראשונה למקום בו לומדים להיות נהגי קטר - בלי להיכנס לקטר: רכבת ישראל מקימה בימים אלה באופקים מרכז הדרכה מיוחד לנהגי קטר - מרכז מיוחד שבו הם ילמדו איך לתפעל את מערכות הנהיגה ברכבת באמצעות סימולטורים חדשניים.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

בתקופה האחרונה נשלחו נהגי קטר של הרכבת לצרפת על מנת להתנסות שם בלמידה בסימולטורים - ובקרוב הם יובאו לארץ ויותקנו במרכז החדש של הרכבת שצפוי להיפתח במחצית השנייה של השנה. במסגרת הפרויקט, נרכשו שמונה סימולטורים בעלות של כ-22 מיליון שקלים.

סימולטור אחד ידמה קטרי דיזל מהדגמים המופעלים כיום ברכבת ישראל, וסימולטור אחר ידמה את הנהיגה בקטרים החשמליים מדגם TRAXX המופעלים כיום בקו לירושלים. בנוסף לשני אלה, יתופעלו גם שישה סימולטורים שולחניים מסוג PTT - סימולטור בעל תכונות ויכולות זהות לסימולטור מסוג FMS אך ללא מנגנון תנועה.

כמו הדבר האמיתי. דגם מדויק של הקטר (צילום: רכבת ישראל, חדשות)
כמו הדבר האמיתי. דגם מדויק של הקטר | צילום: רכבת ישראל, חדשות

הלמידה בסימולטור מדמה את הדבר האמיתי: הדגם הוא דגם מדויק של הקטר, על כל המערכות שקיימות בו. הסימולטור כולל הדמיה של הנוף והדרך בחלון הקדמי, חלונות צד ומראות צד - המוצג על גבי המסכים ברזולוציה גבוהה. מערכת קול מתקדמת מדמה באופן מדויק את רעשי המנוע הנשמעים בקטר ומחוצה לו ופלטפורמת התנועה מדמה באופן מלא את תנועת הקטר.

הסימולטורים יאפשרו לצוותי רכבת ישראל להתאמן על המערכות הטכנולוגיות החדשות של רכבת ישראל, בהם הקטרים החשמליים ומערכת האיתות החדשה שעושה שימוש ברשת סלולרית ייעודית, ומציגה את ההתראות לנהג באמצעות איתות הצמוד למסילה וגם באמצעות תצוגה דיגיטלית על מסך בתא הניהוג.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו