יוזמה:
יוזמה: "תו חברתי" לבעלי המקצוע | צילום: 123RF, חדשות

נכה, פגוע נפש, קשיש, קורבן תקיפה מינית - להעניק להם שירות זו עבודה שדורשת יותר סבלנות ורגישות מאשר לכל לקוח אחר. אתר "טוב תודה", המאגד מאות אנשי מקצוע מתחומים שונים, זיהה את הצורך בשטח, הרים את הכפפה ומציע הכשרה מקצועית ייחודית לבעלי מקצועות שבסופה יוענק לכל בוגר "התו החברתי".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

אנשי מקצוע מכל תחום אפשרי יש בלי סוף. למעט עניין המקצועיות והמחיר, מה שפעמים רבות גורם לנו להזמין בעתיד שוב את אותו איש מקצוע היא העובדה שהיה לנו נעים בחברתו, שהוא גילה כלפינו סבלנות והיה שירותי ואדיב. כשמדובר באוכלוסיות מוחלשות שמזמינות איש מקצוע, החשיבות של סבלנות וסובלנות כלפיהם גדולה פי כמה ולכך יש השפעה מכרעת על החוויה של מזמין השירות מהביקור של איש המקצוע.

מטרת המיזם היא לחשוף את בעלי מקצוע מתחומים שונים - שרברבים, טכנאים ועוד - לאתגרים האפשריים. ההכשרה מתקיימת בשיתוף עמותת נגישות ישראל, העמותה למען קשישים "והדרת" ועו"ד קרן גרינבלט מנכ"לית עמותת "לילה טוב". כל בעל מקצוע שיעבור את ההכשרה יקודם באתר ויקבל קדימות בפניות מאוכלוסיות מוחלשות.

"עסק מצליח הוא עסק תורם, אכפתי ושותף אמיתי לעשייה חברתית"

אתר "טוב תודה", שפועל משנת 2005 ומאגד בתוכו מאות אנשי מקצוע מתחומים שונים, מחירון שירותים וחוות דעת על כל אחד ואחד מהם, היה הראשון לזהות את הקושי של אנשים עם מוגבלויות להשתמש בשירותיהם של חלק מבעלי המקצוע. צוות האתר זיהה את הקושי של אנשים עם מוגבלויות להשתמש בשירותיהם של חלק מבעלי המקצוע, ויחד עם פז גלזר, עצמאית העוסקת בפיתוח עסקי עם מודעות חברתית, נולד מיזם ההכשרה הייחודי.

גלזר הצליחה לגייס לטובת המיזם שורה של גופים וארגונים שגיבשו יחד קונספט ייחודי של הכשרה אשר מעניקה את הכלים החשובים הנדרשים לבעלי מקצוע בהתנהלות עם אוכלוסיות מוחלשות. "המיזם הזה נולד קודם כל משום ש'טוב תודה' מאמינה שעסק מצליח הוא עסק תורם, אכפתי ושותף אמיתי לעשייה החברתית ולכן החליטה להפוך את הנתינה וההירתמות למטרות חברתיות כחלק מפועלה", מסבירה גלזר.

לדבריה, עד היום לא היה שום גוף שריכז את ההכשרות לכל האוכלוסיות האלה ביחד: "אני באמת שמחה להיות שותפה בפרויקט חשוב כל כך המאפשר לכל אזרח בישראל שירות מונגש של מאות בעלי מקצוע".

ההכשרה החברתית, בתשלום ובהרשמה מראש, מתפרשת על פני חצי יום שכולל הרצאות והתנסויות חווייתיות במשרדי עמותת נגישות ישראל בכפר סבא. המרצים הם כל שותפי המיזם שידברו על אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בישראל, מהי מוגבלות נראית ובלתי נראית, מהי נגישות של שירות ועוד. במהלך ההכשרה יתנסו המשתתפים בהדמיות של מפגש של אנשים עם מוגבלויות עם בעלי מקצוע.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו