רבים המתינו היום (שלישי) בתור ברחוב דיזינגוף בתל אביב, כדי להיכנס לסניף הראשון של שייק שאק בישראל. רשת ההמבורגריות היא אחת המוכרות באמריקה, וישראלים רבים המתינו בקוצר רוח ליום הפתיחה. מי שפחות התלהבו מכל העניין היו המומחים שלנו, שטעמו לראשונה מההמבורגר החדש והיה להם הרבה מה לומר. במקרה הזה לא נמסרו הרבה מחמאות לטבח. 

אנשים שעמדו בתור מחוץ לסניף הראשון סיפרו כי ההמתנה ארכה בין חצי שעה לשעה וחצי. הרשת צפויה לפתוח שני סניפים נוספים בקרוב - נוסף בתל אביב ועוד אחד בראשון לציון. דניאל רחמים, מנכ"ל אפליקציית משלוחה, הסביר כי: "ההמבורגר של שייק שאק עומד בקטגוריית אמצע - בין מקדונאלד'ס וברגר קינג המוכרים לבין ההמבורגרים הותיקים של תל אביב".

מבחן טעימה בשייק שאק (צילום: חדשות 12)
הקציצה יבשה. המומחים מאוכזבים משייק-שאק | צילום: חדשות 12

עם הגעתו של ההמבוגר החדש כינסנו שלושה מומחים שיעשו לנו סדר ויכריעו איזה המבורגר הוא הטוב ביותר. השפים בנצי ארבל וגולן גורפונקל, ומבקר המסעדות אמיר קמינר התחילו בבחינת ההמבורגר של רשת 'בורגראנץ'', שעלותו 31 שקלים. השפים אמרו שההמבורגר טעים להם, בעוד קמינר אמר שההמבורגר עושה לו צרבת. ההמבוגר השני שנבחן היה זה של 'מקדונאלד'ס', שמחירו 32 שקלים. גורפונקל אמר כי "הלחמנייה יבשה והקציצה לא טעימה" , קמינר הוסיף: "לא אהבתי - בלשון המעטה".

ההמבוגר השלישי שעמד למבחן היה של רשת 'ברגר קינג', שעלותו 33 שקלים. קמינר טעם ממנו ואמר: "הוא טוב, הוא מסודר להפליא והפריטים טובים - כל הכבוד". בנצי ארבל נהנה גם הוא מטעמו של ההמבורגר וסיכם: "זו שירה".

שייק שאק (צילום: פרטי)
התורים לסניף הראשון של שייק שאק | צילום: פרטי

לבסוף, הגיעו המומחים לבחינת ההמבורגר שעשה עלייה לישראל, זה של רשת שייק שאק והיקר מבין ההמבורגרים הנבחנים - 39 שקלים. "זה נראה כמו סנדוויץ' של בית ספר", אמר קמינר. השף ארבל התייחס לחוסר טריות חומרי הגלם: "אני רואה מכאן שהחסה מבוגרת". בהקשר זה הוסיף קמינר: "הלחמנייה יותר מקומטת ממני, החסה יותר זקנה, הבשר פחות עסיסי ממני, והרוטב - אלוקים ישמור".  גורפונקל סיכם: "כל פרמטר פה הוא לא טוב, הלחמניה דקה, הקציצה יבשה מאוד מאוד, ההמבורגר הזה הוא לא טוב - מתחת לכל ביקורת". 

לסיכום, במקום הראשון ניצב ההמבורגר של 'ברגר קינג'. במקום השני 'בורגראנץ''. במקום לפני אחרון והמאכזב דורג ההמבורגר של 'שייק שאק', ובמקום האחרון זה של רשת 'מקדונאלד'ס'.

סניף של רשת שייקשאק בניו יורק (צילום: 123rf)
סניף של רשת שייק שאק בניו-יורק | צילום: 123rf

שייק שאק נוסדה ב-2004 בניו יורק, וכיום לרשת יש יותר מ-430 סניפים ברחבי העולם. שווי החברה הוא 2.3 מיליארד דולר. המחיר של המבורגר יחיד בארה"ב עומד על 28 שקלים וחצי, ומחירו של המבורגר כפול עומד על 38 שקלים וארבעים אגורות. גם במקרה של "שייק שאק", הצרכן הישראלי ישלם יותר ממה שמשלמים בחו"ל.