רכבת ישראל הודיעה היום (ראשון) על הורדת כמות הנסיעות בקו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב לנסיעה אחת בשעה, במקום שתי נסיעות בשעה כפי שנהוג כיום. הירידה בפעילות הקו, שנחשב לאחד הקווים הפופולריים ביותר, נעשית לנוכח העלייה בתחלואת העובדים. בנוסף לכך, תופסק תנועת הרכבות בקו העמק (בית שאן-חיפה) והתחנות לאורך הקו ייסגרו זמנית. משרד התחבורה הודיע כי קו 480 הישיר, בין רכבת ת"א-מרכז לתחנה המרכזית בירושלים יתוגבר.

כמו כן, לא תופעל מחדש התנועה ברכבות בקו דימונה-ב"ש צפון וגם תחנת הרכבת בבית שמש תיסגר זמנית. תנועת הרכבות אל ומכרמיאל ואחיהוד יופעלו בשעות השיא בלבד- 6:00-9:00 ו-15:00-18:00. ברכבת ישראל הבהירו כי "היסעים חינמיים יופעלו מהתחנות בהן הופסקה תנועת הרכבות".

כמו כן, יקוצרו שעות הפעילות בקו הנוסע בין אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע, והיסעים חינמיים יופעלו בתחנות בהן לא יהיה שירות רכבתי, משעת סיום תנועת הרכבות ועד סיום שעות הפעילות בחצות. רכבות בקו ראשל"צ משה דיין-ת"א-הרצליה- יופעלו בתדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא (במקום ארבע).

בשבועות האחרונים הודיעו ברכבת על שיבושים שונים בפעילות הרכבת, אך מדובר בפעם הראשונה שבה קו מרכזי נפגע בשל תחלואת ובידוד עובדי הרכבת. בשבוע שעבר הודיעו ברכבת על צמצום נוסף בתדירויות הרכבות ועל קיצור שעות הפעילות בחלק מהתחנות.

עומסים בקווי האוטובוס בבית שמש (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים בישראל)
עומסים בקווי האוטובוס בבית שמש בשל מחסור בנהגים | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים בישראל

השיבושים בתנועת הרכבות, מצטרפים לשיבושים נוספים המורגשים בתחבורה הציבורית, בשל בידודי ותחלואת נהגים. בסוף השבוע דווח על ירידה של כ-10% בהופעת נהגי אוטובוס לעבודה, כלומר כ-1,500 נהגים. בשבוע הקרוב יש תחזית לשיבושים ושינויים במפות התחבורה הציבורית, שתרד ככל הנראה ל-80% ביצוע בלבד.

כבר בשבוע האחרון, ניתן היה לראות צפיפות בלתי נסבלת באוטובוסים העירוניים והבין עירוניים, שגם בימי שגרה סובלים ממחסור חמור בנהגים. בתמונות שהגיעו ל-N12 מבית שמש, מודיעין עלית וחולון ניתן לראות עשרות אנשים דחוסים באוטובוסים כשהם עומדים ומחכים להגיע לתחנה שלהם. חלקם עם מסכות וחלקם בלי, מה שמגביר עוד יותר את האפשרות להידבקות המונית.