N12
פרסומת

הליכוד ונתניהו לא מסוקרים מספיק?

למרות טענות נתניהו, מפלגת השלטון זוכה ל-60% יותר סיקור מיריבתה כחול לבן – כך עולה מסקר חדש. אז כמה ריאיונות והשמעות קיבלו בליכוד וכמה במפלגתו של גנץ? והאם היה איזון בזמן האוויר? כל הפרטים

דפנה ליאל
פורסם: | עודכן:
יישבו יחד? נתניהו וגנץ
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, לע"מ, חדשות
הקישור הועתק
יישבו יחד? נתניהו וגנץ
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, לע"מ, חדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מרבה להתלונן על התקשורת. אחת הטענות העיקריות היא, שהוא והליכוד לא מסוקרים מספיק. מחקר חדש של יפעת מחקרי מדיה בדקו את הטענה - והמסקנות מעניינות.

החברה בחנה את נוכחות התקשורתית של הליכוד מול כחול לבן במהלך חודש מרס שכללה את ההופעות של המועמדים - ריאיונות והשמעות בלבד, ולא אזכורים. הבדיקה כללה את המדיה המשודרת, טלוויזיה ורדיו על פי שני מדדים: מספר ההופעות וזמן האוויר.

מטרת הבדיקה הייתה לבחון מי שולט בסדר היום של הקמפיין, מהו מעמדם התקשורתי של נתניהו וגנץ והאם התקשורת מקפידה על איזון בזמן האוויר של שתי המפלגות.

מן הנתונים עולה כי מספר ההופעות בחודש מרס: הליכוד (כולל נתניהו) עומד על 1,535 פעמים, כחול לבן (כולל גנץ) 1,072, הליכוד (ללא נתניהו) 802 וכחול לבן (ללא גנץ) 698 פעמים.

זמן האוויר שניתן בחודש מרס: הליכוד (כולל נתניהו) קיבל 3,789, כחול לבן (כולל גנץ) 2,377; הליכוד (ללא נתניהו) 1,972, וכחול לבן (ללא גנץ) עם 1,634.

נתוני הסיקור של גנץ ונתניהו במרס‎
צילום: החדשות, חדשות

עוד עלה מהבדיקה של יפעת מחקרי מדיה כי הליכוד דומיננטי בהרבה בתקשורת. מן הנתונים עולה כי הנוכחות התקשורתית של מפלגת השלטון גבוהה בכ-50% מכחול לבן ושהפער הגדול ביותר הוא בזמן אוויר.

ראש הממשלה בעצמו מהווה כמחצית מכלל ההופעות וזמן המסך של חברי הליכוד בחודש מרס. לעומתו גנץ הרבה פחות דומיננטי מתוך הנוכחות התקשורתית של מפלגתו. אם מוציאים מן הנתונים את ראש המפלגות - הליכוד עדיין מוביל על כחול לבן.

מני אברהמי, מנהל יפעת מחקרי תקשורת, הסביר: "אם מסכמים את זמן השידור, הנוכחות של הליכוד גדולה ב-60%. השליטה בסדר היום ברובו היא הגורם המשפיע ביותר לטובת הליכוד".