יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התראיינה היום (שלישי) באולפן N12 והמשיכה לתקוף את יו"ר כחול לבן בני גנץ. מיכאלי טענה שאם כחול לבן תעבור את אחוז החסימה, גנץ יצטרף לנתניהו. בנושא חוק הגיוס הבהירה: "אני נגד חוק הגיוס במתכונתו, אבל גיוס של חרדים צריך להיות כמו גיוס של כל אדם".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"גנץ נתן את המנדטים שלו לנתניהו ואי אפשר לסמוך עליו שלא ייתן לו אותם שוב", אמרה מיכאלי בריאיון. "בני זה ביבי, כחול לבן תלך שוב לממשלה, מי שמסכן גוש חוסם לנתניהו זה גנץ. שהמצביעים שרוצים להחליף את נתניהו יבינו שהקול שלהם הולך לביבי. לא מתווכחת עם הדעות של גנץ, שאינני יודעת מה הן כי הן לא ברורות, אבל אם הוא עובר את אחוז החסימה הוא הולך עם נתניהו".

מיכאלי מוכנה להצטרף לממשלה עם בנט וסער

בנושא הקמת הממשלה אחרי הבחירות הסבירה מיכאלי שבשל המצב החריג תשב גם עם בנט וסער למרות פערי העמדות. "יש חשיבות אדירה לא רק מי יהיה ראש הממשלה, אלא גם מה האידיאולוגיה שתרכיב את הממשלה הזו", אמרה. "ביני ובין סער ובנט פעורה תהום, אבל בלעדיי אין קואליציה ולכן אני לא יכולה לפסול ישיבה איתם, צריך שאני אהיה עם מפלגה כמה שיותר גדולה כדי למנוע דברים הרסניים לישראל".

תקפה את יש עתיד: "רשימה שלפיד הרכיב, לא מפלגה" 

יו"ר מפלגת העבודה תקפה גם את מי שעומד בראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש המרכז שמאל לפי הסקרים האחרונים. "לפיד ויש עתיד הם לא מפלגה, זו רשימה שלפיד הרכיב לעצמו", תקפה מיכאלי. "אין לה ערכים שורשיים ואידאולוגיה, זו איננה מפלגה, בכל הכבוד".

 

מיכאלי התייחסה גם לכך שעל פי הסקרים מרצ מתחת לאחוז החסימה. "מרצ היא מפלגת שמאל חשובה ואני מאמינה שהיא תעבור את אחוז החסימה", אמרה. יו"ר מפלגת העבודה התייחסה גם למצב מפלגת הליכוד ואמרה שהיא מפלגה חשובה שאיבדה את דרכה: "הליכוד זו מפלגה אמיתית שחשוב שתהיה למרות שקראו לה דברים רעים תחת נתניהו".

ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי (צילום: צילום מרב מיכאלי: Gili Yaari | צילום ניצן הורוביץ: Tomer Neuberg, פלאש/90 )
מיכאלי על מרצ: "מפלגה חשובה, מאמינה שתעבור את אחוז החסימה" | צילום: צילום מרב מיכאלי: Gili Yaari | צילום ניצן הורוביץ: Tomer Neuberg, פלאש/90

"מפלגת העבודה מעולם לא החרימה את החרדים"

כשנשאלה מיכאלי באשר לסוגיית המפלגות החרדיות שעומדת במרכז מערכת הבחירות הזו, השיבה: "אני עושה הבדלה לגיטימית בין הנציגים החרדיים לבין החברה החרדית. הכפייה הדתית החריפה ביותר מתקיימת בתוך החברה החרדית, כשהולכים ודורשים הפרדה באקדמיה ובצבא, הם לא רוצים להחזיר אותי בתשובה, אלא להשאיר את החרדים במקומם".

באשר לשותפות אפשרית עם המפלגת החרדיות, הבהירה מיכאלי כי "מפלגת העבודה מעולם לא החרימה את החרדים". היא התייחסה גם לנושא חוק הגיוס ואמרה: "אני נגד חוק הגיוס במתכונתו, אנחנו הצבענו אז נגד החוק הזה. יש חוק והוא חל על החרדים. אני רוצה שכל גיוס של החרדים יחזור להיות כמו הגיוס של כל אדם, כל דבר שחל על החילונים צריך לחול על החרדים". 

המתקפה החזיתית של יו"ר מפלגת העבודה על כחול לבן היא המשך של ריאיונות תקיפים של מיכאלי שבהם האשימה את גנץ בבזבוז קולות לגוש המרכז שמאל. לפני שלושה ימים, במוצ"ש, קראה מיכאלי לכחול לבן לפרוש בריאיון בפגוש את העיתונות. אתמול טענה מיכאלי בריאיון בוועידת המשפיעים שהמפלגה של גנץ מכשירה את הקרקע לחבירה לנתניהו. מנגד, גנץ טען היום בריאיון ל-N12 שהוא "סיים ללכת עם נתניהו" ושאצלו לא יהיו עריקים. 

בתגובה לראיון של מיכאלי, נמסר מכחול לבן כי "מצער מאוד שמי שסירבה להתאחד ולחזק את המחנה - שוכחת שהמטרה היחידה היא להבטיח שתקום כאן ממשלה ישרה ללא נתניהו. במקום להתגייס למשימה שתציל את הדמוקרטיה הישראלית ביום שאחרי הבחירות- היא מחלישה את המחנה התבטאות אחר התבטאות".

ומה הגולשים רוצים לדעת?

בשבועות האחרונים עשרות אלפי גולשי N12 הצביעו וכתבו על מה הם באמת מצביעים בבחירות האלה. אחד הגולשים הוא תום מקריית שמונה שדרש "לפעול לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה ולהשקיע מסיבית בתשתיות, תעסוקה, חינוך ובריאות".

מה מציעה מפלגת העבודה על מנת לקדם שוויון הזדמנויות בתחומים האלה? ואיך מתכוונת המפלגה לצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז ובין עשירים לעניים – שרק העמיקו בתקופת הקורונה?

ועל מה אתם מצביעים בבחירות האלה? היכנסו והצביעו בפרויקט המיוחד של N12, עמותת 121 וקרן רש"י - ואנחנו נעביר את זה הלאה לפוליטיקאים שלנו.