בפעם הרביעית בתוך שנתיים ישראל הלכה לבחירות וגם בעולם מנסים להבין אם הפעם תושג הכרעה. באינדיפנדנט הבריטי נכתב הלילה (בין שלישי לרביעי) כי "נתניהו ושותפיו לא מצליחים להגיע לרוב הנדרש", בניו יורק פוסט הכריזו כי "אין מנצח מובהק" וברויטרס נכתב כי תוצאות הבחירות המסתמנות "עשויות להוביל את ישראל למבוי סתום נוסף".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי "אומנם בנימין נתניהו טען ל'ניצחון ענק' עם ההכרזה על תוצאות המדגמים, אך סביר להניח שהמחנה בראשותו לא ישיג את מספר המושבים הדרוש להרכבת ממשלה, מה שעשוי להוביל את ישראל למבוי סתום נוסף".

"גוש הימין שמובל על ידי מפלגת הליכוד של נתניהו רשם יתרון קל, אך זה נמצא במרוץ הדוק מול חיבור של מפלגות מרכז, שמאל וימין שמתנגדות לראש הממשלה המכהן", נכתב ברויטרס. "נתניהו הוא הפוליטיקאי הישראלי הדומיננטי ביותר בדורו. הוא ערך מבצע חיסונים מוצלח נגד נגיף הקורונה שמכה בעולם, אך מעל ראשו מרחפת עננה של האשמות בגין שחיתות. נתניהו, שנחשב לדמות מקטבת, מכחיש מכל וכל את האישומים נגדו ומשפטו צפוי להתחדש באפריל".

ברשת BBC הבריטית סיכמו את תוצאות הבחירות המסתמנות תחת הכותרת: "נתניהו לא מגיע לרוב". לפי BBC, "ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשיג מעט מהמושבים הדרושים להרכבת ממשלה חדשה במערכת הבחירות הרביעית בישראל בתוך שנתיים. מפלגת הליכוד בראשות נתניהו ובעלות בריתה צפויות לזכות ב-52 או 53 מושבים בכנסת. המשמעות היא שגם בתמיכת מפלגת ימינה לא יהיה לנתניהו רוב".

בניו יורק פוסט נכתב כי "הבחירות לפרלמנט הישראלי הסתיימו ללא הכרזה על מנצח ברור והותירו את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עתיד לא ברור. לפי מדגמי הטלוויזיה, הן גוש הימין-חרדים בראשות נתניהו והן גוש מתנגדיו לא השיגו את 61 המושבים הנדרשים כדי להשיג רוב בפרלמנט המונה 120 חברים".

בעיתון האינדיפנדנט שיוצא לאור בלונדון נכתב כי ייתכן שישראל נמצאת בדרכה למערכת בחירות חמישית בתוך שנתיים. "מדגמי הטלוויזיה לא תמיד היו מדויקים בעבר, אך אם הפעם הם מדייקים ייתכן כי ישראל עומדת בפני חודשים של התגוששות פוליטית ואף אפשרות של בחירות חמישיות", נכתב. "אף מפלגה בתולדות ישראל מעולם לא השיגה רוב מוחלט, ולכן בדרך כלל הסיעה עם הכי הרבה מושבים מקבלת את המנדט לנסות לבנות קואליציה עם מפלגות נוספות".

עוד נכתב באינדיפנדנט כי "קיים לחץ ציבורי רב על כל הצדדים במערכת הפוליטית להרכיב ממשלה בתום שלוש מערכות בחירות שהסתיימו ללא הכרעה. הפופולריות של נתניהו ידעה עליות וירידות במהלך הקמפיין שנערך בצל משפטו של ראש הממשלה שמואשם בעבירות שחיתות ומגפת הקורונה, שלטענת מתנגדי נתניהו נוהלה בצורה גרועה".