אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לשכנע את תנועת "אני שולמן" שלא להקים מפלגה עצמאית, נפגש מייסד התנועה אביר קארה עם נציגי ארגוני העצמאיים והצהיר כי בכוונתו לחבור לימין. בהקלטה שנחשפה אמש (ראשון) במהדורה המרכזית נשמע קארה מודה: "אין לנו באמת סיכוי, חייבים לחבור למפלגה קיימת". על חבריו העצמאיים אמר: "אני רואה כפיות טובה שלא ראיתם בחיים שלכם".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

זה קרה ביום שישי האחרון. נציגי ארגוני העצמאיים נפגשו, כשברקע, כאמור, הרוחות סוערות מתיעוד פגישתם עם ראש הממשלה שפורסם במהדורה המרכזית יממה קודם לכן - במהלכה ניסה נתניהו לשכנע את השולמנים להרים דגל לבן ולא להקים מפלגה עצמאית. סביב השולחן ישבו קארה ומולו נציגים מארגוני עצמאיים נוספים שרצו בעיקר להבין אם פניו לליכוד. קארה לא היסס ונתן למשתתפים תחזית ברורה.

קארה: "אני הולך לקחת הצעת של חבירה בימים הקרובים".
משתתפת: "עם מי?".
קארה: "יש 3 מפלגות אבל האופציות הן גדעון או ימינה".
משתתפת: "גדעון או ימינה?".
קארה: "אני שמתי על השולחן תנאים".
משתתפת: "את מי אתה מעדיף?".
קארה: "זה ברור".
משתתפת: "ימינה?".
משתתף: "את בנט, מה?".
קארה: "אני מעדיף את מי שחותם על ההסכם ועל התנאים".

במשך שלוש וחצי שעות ניסה נתניהו לשכנע את קארה והשולמנים לא להקים מפלגה עצמאית כדי לא לבזבז קולות - אלא שבשיחה כנה בחדר הסגור הוא הודה למעשה שהקמת מפלגת שולמנים נועדה לכישלון. קארה הסביר כי הוא פשוט לא סומך על העצמאיים שיגיעו לקלפי בבחירות הקרובות ואף כינה אותם "כפויי טובה".

קארה: "אני בכוונה חושף בפניכם הכל. אנחנו, השולמנים, לא יכולים להקים מפלגה. אין לנו סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אין לנו סיכוי להרים רשימה. אין סיכוי. היא לא תיבחר". בהמשך הסביר: "אני אומר לכם - חבר'ה, אני אומר לכם. עם עצמאיים לא כדאי לעבוד. אני רואה כפיות טובה שלא ראיתם בחיים שלכם".

אחד הנוכחים בפגישה הטעונה היה דותן סופר, ממארגני מחאת העצמאיים הגדולה בשיא המשבר שהלך אז יד ביד עם אביר קארה ונדהם מהדברים: "אותי ואת כל העצמאיים הוא (אביר) כבר לא מייצג. אם הוא היה רוצה לייצג אותם הוא היה מצטרף למפלגה של עצמאיים ולא לאף מפלגה אחרת. בן אדם שקורא כפויי טובה לציבור שהוא מייצג, אין לו זכות לייצג לדעתי".

ארגוני העצמאיים יצאו בחזית אחידה לקרב בתחילת המגפה - אלא שמאזן האינטרסים התחיל להשתנות, הכסף מהמדינה זרם לחשבונות והרחובות התרוקנו. והנה, שוב, חיזור אחרי קולות העצמאיים חוזר להיות הטרנד החם והשאלה היא מי באמת ידאג להם ביום שאחרי הבחירות.