"חסרה מפלגה שיש לה אמירה ערכית - ואותה הקמתי היום": אחרי ההודעה על פרישה מיש עתיד והקמת מסגרת פוליטית חדשה בראשותו, ח"כ עפר שלח מחדד את מסריו, מנמק מדוע בחר לעשות את המהלך שעשה - ומביע ביטחון ביכולתו להוות אלטרנטיבה ובית למצביעים רבים ש"חונים" אצל בנט וסער, ובמערכות הבחירות הקודמות הצביעו לכחול לבן ולעבודה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"באגף שמסור כולו לרעיון של החלפת נתניהו חסרה מפלגה שיש לה אמירה ערכית ואידיאולוגית ברורה בכל הנושאים וגם מסוגלות פוליטית, ואותה הקמתי היום", אמר שלח בריאיון ל"שש" עם סיון רהב מאיר. "אני אומר את זה מסקרים שמופיעים באולפן הזה מדי ערב ומתופעות שאנחנו רואים בתוך המערכת הפוליטית, הרי קודם חלק מהמנדטים האלה חנו אצל בנט. בהיעדרה של אמירה, המנדטים האלה זורמים לימין המובהק ואני רוצה להחזיר אותם חזרה". 

שלח נשאל האם הוא בטוח בכלל ביכולתו לעבור את אחוז החסימה והשיב: "כל מה שאני עושה מבוסס על מחקרים – אני הפוליטיקאי הפופולרי ביותר במרכז-שמאל, הבאתי למפלגה את ראש ארגון העצמאים הגדול ביותר רועי כהן ויהיו עוד דמויות שייכנסו לפוליטיקה ואולי גם חברי כנסת קיימים". 

"אני ויאיר מדברים מדי פעם - ומעט מאוד"

על יחסיו עם יאיר לפיד, שיחד איתו הקים את מפלגת "יש עתיד", אותה נטש היום, אמר שלח: "דיברתי עם יאיר לפני 3 חודשים וחצי, מדי פעם אנחנו מדברים מעט מאוד. אני ויאיר חברים ואני חבר של הרבה אנשים במפלגה, אבל אנחנו בפוליטיקה לא בשביל חברים, אלא בשביל שהמדינה הזו תהיה דומה לחזון שלנו". 

"אני מסתכל על כנסת של למעלה מ-80 מנדטים בימין המובהק וזה לא המצב בציבור, אני רוצה להציג את האלטרנטיבה שתאזן את זה ותהיה חברה בממשלה של כל מי שיחבור כדי להפיל את נתניהו", אמר שלח, שהבהיר שהוא ומפלגתו לא יישבו בשום ממשלה בראשות נתניהו: "הוא לא צריך להיות ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום ובגלל כישלונו הנוראי. והיום אומר את זה לא רק אני, אלא גם אלקין שהיה יד ימינו". 

מוקדם יותר היום, כאמור, קיים שלח מסיבת עיתונאים בה הכריז על הקמת מפלגה פוליטית חדשה. הוא הודיע על פרישה מיש עתיד, על רקע הנתק עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד ודרישתו לקיים פריימריז - שסורבה. בדבריו, הוא שלח מסר של אחדות ("אחדש את שיתוף הפעולה בין הגוש שלנו לבין החרדים") והבהיר שלא יישב בממשלתו של נתניהו אך יפעל למנוע "חרמות על ציבורים שלמים".

יאיר לפיד עופר שלח (צילום: מרים אלסטר פלאש 90, פלאש/90 )
נתק בין המקורבים, שלח ולפיד | צילום: מרים אלסטר פלאש 90, פלאש/90

"מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטית", אמר היום שלח. "בבחירות הקרובות יוכרע אם נמשיך לחיות תחת שלטון כושל ורקוב מוסרית או שנסיים את המשבר הפוליטי הארוך בתולדותינו ונצא לדרך חדשה. נתניהו חייב ללכת. שלטונו הארוך מדי הגיע לנקודת שפל, שהיום אפילו מי שהיו שותפיו הקרובים מכירים בה. אנחנו נהיה שותפים לכל ממשלה שתביא לקץ שלטונו ולא נצטרף לשום ממשלה שהוא יעמוד בראשה".