המרוץ הפוליטי החל: יממה לאחר שכונתה "בוגדת" על ידי חברי מפלגתה, חברת הכנסת שרן השכל כינסה הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים ובה הודיעה על הצטרפותה למפלגתו החדשה של גדעון סער. בדבריה הסבירה את ההחלטה לעזוב את הליכוד: "מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך לתמוך בממשלה הזו, וגם לא להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית. סער הוא ראש הממשלה הבא". סער בירך על המהלך: "שרן היא אשת ציבור חזקה עם עמוד שדרה ומצפן ערכי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במסיבת העיתונאים אמרה השכל: "הממשלה הנוכחית נחלה כישלון מוחלט בניהול המדינה, וביזתה את האמון שניתן לה ע"י אזרחי המדינה. אירועי הימים האחרונים רק המחישו שלממשלה הזו אין מנדט להמשיך ולשלוט". השכל הודיעה כי היא מתכוונת להתפטר מהכנסת ולעזוב את הליכוד. 

השכל פנתה לחברי מפלגתה לשעבר בקריאה להצטרף למפלגה החדשה של סער: "פעמים רבות נעשו ניסיונות להשתיק אותי או לקנות את נאמנותי, ואף להדיח אותי מהתנועה − רק כי העזתי לשאול, לבקר, או לייצג את הערכים שבשמם נבחרתי".

שרן השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
שרן השכל, הבוקר | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90
שרן השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
שרן השכל, הבוקר | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

השכל התייחסה גם לראש מפלגתה החדש: "לפני כשנה, תמכתי בגדעון סער בהתמודדות לראשות הליכוד. הערכתי את הניסיון הרב שלו, ואת יכולתו לפעול וּלשנות. בעיקר, ראיתי בו את האדם היחיד במערכת הפוליטית, שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית, ולהרכיב קואליציה יציבה. השנה האחרונה, ושלש מערכות הבחירות האחרונות, הוכיחו שהדברים נכונים שבעתיים".

 

 

סער בירך על החלטה של השכל להצטרף למפלגתו: "שרן מייצגת באופן מובהק את השקפת העולם הליברלית, רעיון השוק החופשי וערכי החירות האישית והכלכלית. ראיתי מקרוב את אומץ ליבה כשהתייצבה לצדי כבר לפני שנה עת התמודדתי על ראשות הליכוד מול נתניהו".

גדעון סער בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
הרשימה מתרחבת, סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

תמכה בסער, קידמה קול ליברלי בליכוד

השכל מצאה את עצמה ביממה האחרונה בליבן של "מתקפות מבית". בליכוד, ביתה הפוליטי בשנים האחרונות, תקפו אמש בחריפות את היעדרה מההצבעה על הצעת הפשרה שנפלה ברגע האחרון ברוב של 2 ח"כים ולמעשה הפכה ליריית הפתיחה לבחירות 2021. יחד עם השכל, גם חברת הכנסת מיכל שיר כונתה כ"בוגדת" לאחר שהצביעה נגד הצעת הפשרה והודיעה על חבירה לסער. אתמול קרא יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר להכריז על השכל כפורשת "לאחר שסירבה להגיע להצבעה הקריטית והמכריעה שלמעשה הביאה לפיזור הכנסת".

שרת התחבורה מירי רגב תקפה אתמול את השתיים: "מיכל שיר ושרן השכל ייזכרו לדיראון עולם יחד עם גדעון סער כמי שמעלו באמון בוחרי הליכוד שנתנו להם את קולותיהם". בליכוד מעריכים שאחרי ששתיהן פרשו, ראש הממשלה נתניהו יעדיף לבטל את הפריימריז - אבל המהלך תלוי באישור מרכז הליכוד.

מיכל שיר, שרן השכל (צילום: נועם רבקין, מרים אלסטר, פלאש/90 )
השכל ושיר | צילום: נועם רבקין, מרים אלסטר, פלאש/90

הצהרתה של השכל אינה מפתיעה, שכן היא תמכה בגדעון סער בפריימריז שנערכו בליכוד לפני כשנה. מאז, ניסה נתניהו להרחיקה בין היתר כשהוצע לה לכהן כשגרירה באוסטרליה - אך השכל סירבה להצעה זו. בריאיון לכתבתנו דפנה ליאל בחודש מאי האחרון, אמרה כי "בנינו ממשלה, אם לומר במילים עדינות, שאני לא מרוצה ממנה. הנכסים האסטרטגיים שאיתם אנחנו אמורים לקדם מדיניות ימין בממשלה ניתנו לאנשי שמאל בין אם זה משרד המשפטים או משרד הכלכלה".