לאחר הסערה סביב המועמד הקודם של יעלון, מגיעה פארסה חדשה: הנציגה החדשה של המגזר הערבי ברשימת תל"ם אמאל אבו אלקום, שעליה הכריז היום (חמישי) משה (בוגי) יעלון, תומכת בפוליגמיה ואף לא חסכה במילים עם הבעת עמדתה בנושא בעבר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אבו אלקום משגב שלום, שנחשבת לאחת מפורצות הדרך במגזר הבדואי, התראיינה באולפן של הערוץ הראשון בערבית במסגרת עמותת "נשים למען עצמן" לפני כמה שנים, ובמסגרת התוכנית הביעה את עמדתה הנחרצת בעד ריבוי נשים.

"אני אישה יחידה, אבל אם בעלי יחליט להביא אישה נוספת - לא אתנגד", אמרה אבו אלקום בריאיון לכתב חסן אבו זאיד בשנת 2014, שהגיע לידי N12. "אני בעד הרעיון, וגם בנות ונשים נוספות - זאת בתנאי שהגבר יהיה הגון, ויכבד את האישה הראשונה והשנייה".

לצד זאת, בדבריה הדגישה המצטרפת החדשה של יעלון כי חשוב שנישואין אלו יהיו מתועדים: "אני נגד דיכוי נשים. הנישואין עם האישה השנייה צריכים להיות שרעיים (על פי הדת), וכן להיות מתועדים ולא בעל פה".

במפלגת תל"ם מיהרו להגיב בחשבון הטוויטר והכחישו את הידיעה: "אמל אבו אלקום לא תומכת או מעודדת פוליגמיה. אמל אשה פורצת דרך אשר מובילה שינוי חברתי במשך שנים, בהעצמת נשים בדואיות במישורים חברתיים רחבים בתווך בו היא חיה ופועלת, בהתאם לתרבות ולמסורת של קהילתה. אמל זכתה לשבחים ולפרסים על פעילותה ואנו דוחים כל ניסיון להטיל דופי בה ובעשייתה החשובה".

"תודה לאמאל על ההצטרפות למסע חיינו למען המדינה. כיף לצעוד במסע הזה לצידך. אמאל היא פעילה חברתית פורצת דרך בתחום קידום מעמד האישה בחברה הבדואית. היא שותפה לעשרות מיזמים חברתיים, ביניהם: ניהול עמותת נשים בדואיות, מדריכת נוער בסיכון ורכזת משימות קהילתיות", כתב יעלון הערב בחשבון הטוויטר שלו.

 לפני כשבועיים הכריז בוגי על עורך הדין איימן אבו ריא מסכנין כמועמד תל"ם מהמגזר הערבי, אלא ששעות ספורות לאחר הודעתו - הודיע יו"ר הרשימה על ההחלטה להסיר את מועמדתו של אבו-ריא לכנסת, בעקבות הפרסומים על כך שנציגו חשוד במתן שוחד בהיקף של עשרות אלפי שקלים לבכירים ברשות מקרקעי ישראל ונעצר בגינה לפני כשנתיים.

בריאיון למהדורה של חדשות 12 לאחר המבוכה - אמר יעלון כי "הפרשה הזו נסגרה ככל שידוע לי". כשמאוחר יותר באותו הערב בישר יו"ר תל"ם על ההחלטה להסיר את מועמדתו, כתב: "ערכי תל"ם ובראשם הדוגמה האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים".