ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התראיין אמש (שבת) ל'חדשות סוף השבוע' והדגיש את הצורך באכיפת הסגר מבלי לערבב פוליטיקה בכך, התחייב לכך שכחול לבן תמשיך לרוץ גם במקרה שלא יהיו איחודים כפי שהוא שואף - ומתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה: "נתניהו פועל בשליחות עצמו וסדר העדיפויות אישי שלו, הדבר הזה מבחינתי נגמר. אדאג שאחרי הבחירות תהיה ממשלה אחרת".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מחר יתקיימו הבחירות המקדימות במפלגת העבודה כשמרב מיכאלי היא המועמדת המובילה - ומולה אבי שקד, שעשה את הונו בהימורים באינטרנט ונתמך על ידי עמיר פרץ. לנוכח העובדה שהפריימריז מתקיימים בצל הקורונה, צפויים מתפקדים מעטים בלבד להצביע. 

מסתמן כי ניצחון של מיכאלי בפריימריז יביא לחיבורה עם יו"ר "הישראלים" רון חולדאי - אך איחודים אחרים נתקלים בשלב זה בקשיים. חולדאי מבין שאין לו אפשרות לנהל מגעים עם שלח ולאחר מכן עם לפיד. מפלגות אחרות מעוניינות לחבור עם לפיד כעצמאיות, אך יו"ר יש עתיד הבהיר שהפעם אינו יענה לכך בחיוב.

האם מפלגת העבודה עדיין רלוונטית? (צילום: חדשות 12)
מרב מיכאלי | צילום: חדשות 12

לנוכח הסגר, הדגיש גנץ בתחילת הריאיון כי "המאבק בקורונה הוא מאבק משותף וקריטי לכל אזרחי מדינת ישראל - וכולם צריכים לנהוג בו אחריות. שומעים את ההערכות ויש אור בקצה המנהרה. צריך לעבוד קשה כדי שזה יתממש ולא פחות מזה, צריך לראות שאין פוליטיקה באירוע הזה".

התחייבת שזה לא יהיה, אתה יושב בממשלה.

"אנחנו מחכים כבר שבועיים שהחוק לשוויון בקנסות, הגדלתן והגברת האכיפה - יעבור. צריך לתת כלים למשטרה ולמערכת המשפט להתמודד עם האירוע. זה לא מספיק ששולחים אנשים לתוך בני ברק או מחר בבוקר לראשון לציון".

"כל מהלך שלא יגביר את האכיפה הוא פוליטי-ציני"

זה ישרא-בלוף, עד שזה יעבור - הסגר ייגמר והמציאות בשטח תהיה אחרת.

אבל אין דין אחד.

"אני חושב שזה חמור מאוד ועל זה אני נאבק".

שר הביטחון המכהן כראש ממשלה חליפי השמיע ביקורת נחרצת על נתניהו: "יש ראש ממשלה והוא צריך להביא את זה לסדר היום. הוא יקבל את הגיבוי שלי להגברת האכיפה בכל מקום שנדרש. כל מהלך שלא יגביר את האכיפה זה מהלך פוליטי-ציני, שהופך את אזרחי ישראל לניצבים בקמפיין הבחירות של נתניהו - במקום לדאוג להם".

בני גנץ (צילום: החדשות 12, החדשות12)
בני גנץ | צילום: החדשות 12, החדשות12

"יש פה מדינה אחת, אי אפשר לעשות מה שרוצים"

אפשר לשמוע ממך הערב שלא תסכים לכך שמערכת החינוך הכללית תישאר סגורה אחרי השבוע הזה?

"אני לא חושב שצריך להסכים לכך שמערכות חינוך עצמאיות תפעלנה בניגוד למדינה. יש פה מדינה אחת, חוק אחד והחלטות מסוג אחד. אי אפשר לקבל כספים ולעשות מה שרוצים".

האם אתה עדיין מחכה לטלפון מכל השותפים? אף אחד לא נענה להזמנה שלך לחיבורים

"אני חושב שצריך לפעול לחיבורים, היו כמה פגישות בעניין הזה. אני משוכנע שצריך לפעול לאיחודים במדינת ישראל. גם אם לא יהיו איחודים, כחול לבן תמשיך - ואני ארוץ עד הסוף", התחייב.

לדבריו, אין הוא יסכן את המטרה שלשמה נכנס לפוליטיקה על אף הירידה בסקרים. "אני נמצא שם ישר מול נתניהו ובשביל לוודא שהממשלה הבאה תהיה ממשלה ישרה. אני אתמוך במועמד שיפגין דרך ישרה, ממלכתית ויסתכל על כל צורכי מדינת ישראל - ולא על הצרכים הפוליטיים שלו".

לסיום, הביע גנץ אופטימיות בדבריו: "אנחנו יציבים, צומחים ומתקדמים - ונהיה אלה שיקבעו איך תיראה הממשלה הבאה".