הכירו את שרשרת החיול המשוכללת, שנועדה לוודא שתחזרו הביתה בשלום מהקלפי: 43 ימים לבחירות, וועדת הבחירות המרכזית כבר יודעת איך ייראה המבצע הלוגיסטי המורכב. בעוד שבעולם הבחירות בצל הקורונה הובילו לירידה ניכרת באחוזי ההצבעה, בישראל עושים הכול כדי למנוע את זה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כתבות נוספות ב-N12:

לנוכח העובדה שאנו נמצאים בעיצומה של מגפה, הפעם, 3,000 קלפיות נוספות התווספו כדי להקל על התורים - מדובר בתוספת של עוד אלפי עובדים וטונות של ציוד.

במעמד ההצבעה ימתינו לבוחרים אלכוג'ל, מגבוני חיטוי ובנוסף כל קלפי תקבל ערכה לחיטוי סביבת העבודה שלה. נוסף על כך, חברי ועדת הקלפי ישבו הפעם מאחורי פרגודים מפלסטיק, שנועדו להגן עליהם מרסס טיפתי. עוד בשונה מהבחירות הקודמות, ועדת הבחירות תציב בכל קלפי מפקח עם מצלמה שיתעד אירועים חריגים ואת הספירה.

איך ייראו הבחירות בצל הקורונה? (צילום: חדשות 12)
ההיערכות לבחירות בצל הקורונה | צילום: חדשות 12

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות, הצביעה על העלויות הגבוהות העומדות מאחורי ההיערכות הקפדנית: "הפעם עלות הבחירות היא הרבה יותר גבוהה משמעותית מבעבר, כ-650, אפילו יותר, אולי 700 מיליון שקל - בגלל כל האמצעים המיוחדים שנדרשים לבחירות בצל קורונה".

האתגר הלוגיסטי המורכב ביותר יהיה אתרי ההצבעה לחולים ומבודדים, שיוקמו בכל יישוב ונקראים קלפי "הצבע וסע". למעשה, מי שיגיע לשם יפתח פתח קטן בחלון הרכב שלו, יגיש את תעודת הזהות ויקבל בחזרה שתי מעטפות והקלפי תגיע ממש עד לחלון של הרכב.

איך ייראו הבחירות בצל הקורונה? (צילום: חדשות 12)
מתחם "הצבע וסע" לחולים ולמבודדים | צילום: חדשות 12

43 ימים לפני יום הבוחר, בוועדת הבחירות מתמודדים עם קושי בגיוס עובדים. אלפים עדיין חסרים, למרות שמזכיר קלפי לדוגמה מקבל יותר מ-2,000 שקלים ביום. מנכ"לית ועדת הבחירות מעריכה שהסיבה היא לא חשש מהידבקות, אלא המצב הכלכלי - על אף שעבודה ביום הבחירות לא תפגע בדמי האבטלה של חסרי העבודה.

לדאגה של ועדת הבחירות יש בסיס - כ-40 מדינות בעולם החליטו לדחות את הבחירות הכלליות שלהן בשנה האחרונה בגלל המגפה. 83 מדינות אומנם בחרו לקיימן, אך בשני שלישים מהן היו עדים לירידה של עד 20% בקרב שיעור המצביעים.

איך ייראו הבחירות בצל הקורונה? (צילום: חדשות 12)
חברי ועדת הקלפי ישבו הפעם פרגודים מפלסטיק | צילום: חדשות 12