חבר הכנסת והשר לשעבר מטעם הליכוד בני בגין התראיין הערב (שבת) לרינה מצליח ב'פגוש את העיתונות', ימים ספורים לאחר שהודיע על הצטרפותו למפלגת 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער. בדבריו, הסביר את המניעים מאחורי ההחלטה לשוב לפוליטיקה, ביקר בחריפות את התנהלותה של ממשלת נתניהו לנוכח מגפת הקורונה ואי העברת התקציב, והדגיש: "לא שיניתי את דרכי כבר כמה עשרות טובות של שנים, נתניהו שינה את דרכו של הליכוד".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"גדעון סער פנה אליי וחשבתי במשך כמה ימים, וגם התייעצתי. מכיר את המצב ואת הבעייתיות, הממשלה בראשות הליכוד ונתניהו הורידה את הרכבת מן הפסים - וצריך להחזיר אותה אל הפסים שנסללו כבר לפני שנים רבות", אמר בגין בפתיחת הריאיון על ההחלטה לחזור לפוליטיקה.

"חיים עם תקציב מ-2017 והכל בגלל גחמות אישיות של נתניהו"

לשר לשעבר מטעם הליכוד כבר מלאו 77, אך לדבריו השינוי שנדרש מניע אותו להביא לשינוי המיוחל: "הרבה דברים אינם כשורה. אין תקציב כבר שנים אחדות והדבר הזה איננו מאפשר הוצאת תקציבים, אנחנו חיים עם תקציב מ-2017 - והכל בגלל גחמות אישיות של בנימין נתניהו ושיקולים אישיים. לכן, אני מצטרף למאמץ בגילי הנכבד כדי לנסות להביא לשינוי, להחליף את הממשלה ולהביא לממשלה חדשה בראשותו של גדעון סער".

כשנשאל על האמירות הקודמות שלו, הפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה:: "בנימין נתניהו מוריד אותנו מן הפסים. כבר לפני שנים אחדות הביא סדרת חוקים שאי אפשר היה מבחינתי להשלים איתם. רואים את שעבוד השיקולים לפני תחילת המשפט שעומד להיפתח. כל התרגילים האלו גורמים לכך שאיננו יכולים להמשיך לנהל את סדר היום וזו התנכלות לשירות הציבורי". הוא הבהיר כי "צריכים ממשלה ובראשה אדם שמתייחס ברצינות ובאחריות, ללא שיקולים זרים ואחריות, גדעון סער מנוסה מאוד".

"טוב להתווכח עם גדעון סער, השינוי הכרחי"

באשר לשינויים שבכוונת סער לחולל במערכת המשפט - פיצול תפקיד היועמ"ש וביצוע שימועים לשופטים, ציין כי מדובר בנושא לדיון. "דעתי יכולה להיות שונה וטוב להתווכח עם גדעון סער. צריך להסתכל על התקופה של אפריל-מאי, זו תקופה מורכבת של איחוי הקרעים והחזרת מאות אלפים למקומות העבודה".

ברקע השבחים שמקבל ראש הממשלה על מבצע החיסונים, הדגיש כי ישנם נושאים בוערים לא פחות: "לא בא להמעיט מההישגים של נתניהו, המצב הכללי הוא רע. כשרואים את התופעות שדיברתי עליהן כשהוא פועל למען ענייניו האישי על חשבון צורכי הציבור - השינוי הכרחי. צריך לשמוע את כולם ולא צריך לקבל מראש דעה. צריך לשמוע את המומחים ואם צריך את המשפטנים, אך יש דברים שאי אפשר להשלים איתם".