ההתפוררות של כחול לבן נמשכת: כשנתיים לאחר שנכנס למערכת הפוליטית, שר החוץ גבי אשכנזי הודיע היום (רביעי) שהוא עוזב את כחול לבן ושוקל את המשך דרכו הפוליטית. פרישתו הזמנית של אשכנזי באה ברקע ההתרסקות של כחול לבן בסקרים אל סף אחוז החסימה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אשכנזי שוחח עם גנץ על אודות הנושא ואמר לו כי אין בכוונתו להמשיך להתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת המפלגה. "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי - בחרתי לקחת את הסיכון עליי".

"שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות. החלטתי כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש. הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות". 

אשכנזי נכנס לפוליטיקה לפני מערכת הבחירות הראשונה בשנת 2019, אז הצטרף ללפיד וגנץ עם ההכרזה על האיחוד של חוסן ישראל ויש עתיד – רגע לפני סגירת הרשימות. כבר אתמול דווח ב-N12 על ההערכות כי אשכנזי צפוי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה וכי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

בני גנץ וגבי אשכנזי במליאת הכנסת  (צילום: ערוץ הכנסת)
אשכנזי לוקח הפסקה מהחיים הפוליטיים. גנץ ואשכנזי בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

אתמול, הנכס העיקרי של כחול לבן, שר המשפטים אבי ניסנקורן, הודיע כי פורש ממפלגת כחול לבן, ועובר למפלגתו החדשה של רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. ניסנקורן צפוי להיות מוצב במקום השני ברשימה. בעקבות פרישתו, גנץ ביקש ממנו להתפטר מתפקידו כשר המשפטים, וניסנקורן התפטר היום