המפלגות הקטנות יכריעו את תוצאות הבחירות: שלושה שבועות ליום הבוחר, סקר מנדטים מעודכן שהצגנו אמש (שלישי) במהדורה המרכזית שערך עבור חדשות 12 מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, מעלה נתון דרמטי לפיו מרצ לא עוברת לראשונה את אחוז החסימה. יחד עם מרצ, גם רע"מ לא עוברת - מה שמחזק קלות את גוש הימין ומקרב את נתניהו לממשלה - אבל רק אם בנט יצטרף אליו. הנתונים המלאים  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לו הבחירות היו מתקיימות אתמול, הליכוד בראשות בנימין נתניהו היה זוכה ב-28 מנדטים - נתון זהה לזה שהצגנו בסקר האחרון שמעיד על הקיבעון של הליכוד בסקרים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מבססת את מעמדה כמפלגה השנייה בגודלה ומתחזקת מ-18 ל-19 מנדטים, וכמותה, שתי מפלגות נוספות מתחזקות במנדט: תקווה חדשה של גדעון סער שעולה ל-14 מנדטים וימינה של בנט שמתחזקת ל-12. 



נתוני יתר המפלגות: הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה נותרת עם 9 מנדטים, ש"ס בהנהגת אריה דרעי עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מתחזקת במנדט בהשוואה לסקר הקודם שערכנו ועולה ל-7 מנדטים, יהדות התורה בראשות משה גפני יורדת במנדט ל-6 בלבד, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' וכחול לבן של בני גנץ עוברות שתיהן את אחוז החסימה, עם 5 מנדטים כל אחת - אם כי במקרה של שתי המפלגות הללו, מדובר בנתון שברירי ופריך למדי. 

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר שערכנו: רע"מ בהנהגת מנסור עבאס הכי קרובה לעבור עם 2.8% תמיכה, מרצ עם 2.5% תמיכה בלבד והמפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה עם 1.8% תמיכה בלבד - מפלגה שבאף סקר שערכנו מאז תחילת מערכת הבחירות, לא עברה את אחוז החסימה. 

59 מנדטים לגוש נתניהו יחד עם בנט, רק הגוש הנגדי יכול להקים ממשלה 

לפי נתוני הסקר, גוש הימין מתחזק במנדט עקב כך ששתי מפלגות מהגוש הנגדי לא עוברות את אחוז החסימה - אך המספרים שוב ממחישים שלנתניהו אין יכולת להקים ממשלה עם גוש המפלגות שתומכות בו - גם אם יצרף אליו את בנט. מהנתונים המעודכנים עולה שלנתניהו יש 47 מנדטים שתומכים בו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) ואם מצרפים את ימינה עם 12 המנדטים שלה - יש לגוש הזה 59 מנדטים - עלייה של מנדט בהשוואה לסקר הקודם.

לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת זאת, יש אפשרות להקים ממשלה - אם בנט יחבור אליו. לגוש המפלגות הזה יש 61 מנדטים (יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה וכחול לבן) - אך אם מורידים את הרשימה המשותפת מהספירה ומוסיפים את ימינה, יש לגוש 64 מנדטים שיאפשרו להקים ממשלה - ולפי הסקר, ממשלה כזו לא תכלול את מרצ, שלא עוברת את אחוז החסימה. 

רוב הנשאלים בסקר: לנתניהו אחריות ישירה לכניסת מוטציות לישראל 

עוד שאלנו את משתתפי הסקר אם הם מסכימים לטענה של ראש הממשלה נתניהו, לפיה הוא היחיד שיכול להביא חיסונים נגד קורונה לישראל? 52% מהנשאלים השיבו שבסך הכול אינם מסכימים עם הטענה הזו, זאת לעומת 37% שהשיבו שהם בסך הכול כן מסכימים לה. בקרב מי שמגדירים את עצמם מצביעי ימין – התמונה הפוכה.

עוד שאלנו האם לראש הממשלה נתניהו יש אחריות ישירה לכניסת מוטציות של נגיף הקורונה לישראל – זאת עקב כך שנתב"ג לא נסגר בזמן ובעקבות מתן אישורי כניסה חריגים ולא שוויוניים. 60% ממשתתפי הסקר השיבו שהם בסך הכול מסכימים עם כך שלנתניהו יש אחריות ישירה לכך, 30% השיבו שהם בסך הכול לא מסכימים. גם בקרב מצביעי ימין יש רוב למי שמסכים לטענה – אך הפער הוא של 5% בלבד בין מי שמסכים למי שלא.

סקרי הבחירות האחרונים של חדשות 12: 

___________________________________________________

מזמין הסקר: חברת החדשות 
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 02/03/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 506
מספר המתבקשים להשתתף: 3,476
טעות הדגימה המרבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני