חברי ועדת הבחירות פרסמו הבוקר (שישי) הודעה רשמית ובה דחו את טענות הליכוד לפיהן קיימת סחבת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות בבחירות. בוועדה הוקיעו את האמירות שלטענתם "מייחסות מעורבות פוליטית בתוצאות". בליכוד אומרים כי הם רואים בחומרה רבה את הסחבת המכוונת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הליכוד הודיע שיעתור לבג"ץ כדי לעיין מיידית בגליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ. "הליכוד יעתור לבג״צ על מנת להורות לועדת הבחירות המרכזית לכנסת, לאפשר את זכות העיון בכל גליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ באופן מיידי וזאת על מנת לתקן שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן", נכתב בהודעת הליכוד.

"הליכוד רואה בחומרה רבה את הסחבת המכוונת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות. חרף פניות חוזרות ונשנות אנו נענים בשלל תירוצים הזויים ובלתי מתקבלים על הדעת", כתבו בליכוד. "העיון בגליונות הספירה של כל הקלפיות ותיקון השגיאות חייבים להיעשות עוד בטרם יפורסמו ברשומות תוצאות הבחירות".

>> תוצאות האמת של בחירות 2020

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
שופט בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות ניל הנדל | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

בוועדת הבחירות הגיבו לטענות הליכוד, והדובר שלה גיורא פורדס מסר: "בהמשך לפנייתו של חה"כ דוד ביטן, הועברו אתמול כמחצית מהחומרים המבוקשים לידי הליכוד, ולאחר עבודה מאומצת, מסביב לשעון – הועברו לנציגי הליכוד הבוקר השלמה לכמעט 90 אחוזים מכלל החומרים המבוקשים (כך שנותרה שארית קטנה. עם צאת השבת עשרות עובדים מטעם הוועדה יתייצבו להשלים את הכנת החומרים, כך שהם יימסרו, ככל הנראה, ביום ראשון בבוקר)".

"ועדת הבחירות המרכזית דוחה מכל וכל את הניסיונות החוזרים ונשנים על ידי נציגים מסיעת הליכוד להטיל דופי בעבודתם המקצועית והמסורה של עובדי הוועדה, ולקעקע את אמינותה", נמסר עוד מפורדס. "למותר לציין שנציגי הליכוד נכחו בכמעט כל הקלפיות, וחתמו על התוצאות בעצמם. באותו מועד כל אחד מהם היה יכול לקבל עותק מדף התוצאות".

הקלפיות נבדקות. מנכ"לית ועדת הבחירות (צילום: חדשות)
מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס | צילום: חדשות

מוקדם יותר, ועדת הבחירות פרסמה תגובה לטענות על מעורבות פוליטית ובה נכתב כי "רמיזות שקריות אנונימיות המטילות ספק ביושרת יו"ר הועדה איננה מקובלת ופוגעת באמון הציבור". עוד נכתב: "חברי נשיאות ועדת הבחירות נציגי כלל הסיעות (ליכוד, כחול לבן, שס וישראל ביתנו) מוקיעים ודוחים כל אמירה המייחסת ומרמזת ליו"ר הועדה כבוד השופט ניל הנדל מעורבות פוליטית כלשהי בתוצאות הבחירות. השופט הנדל יחד עם הנהלת הועדה ועובדיה פועלים במסירות והגינות למען ניהול הליך דמוקרטי והוגן".

"ועדת הבחירות, על עובדיה ומנהליה, בראשות כבוד השופט ניל הנדל, עמדה במערכת הבחירות הזו בצורה מעוררת כבוד תוך שמירה על הגינות וטוהר הבחירות. אנו מגנים כל כל ניסיון להטיל דופי בפעילותם", נכתב בתום התגובה.