בחירות בימי קורונה: משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) הודעה שבה הוא קרא לציבור הרחב להגיע לקלפיות מחר והבטיח שכל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאות המצביעים יושמו. בהודעה עדכנו אנשי המשרד כי לפי שעה יש 5,630 ישראלים שנמצאים בבידוד והם יצביעו בקלפיות מיוחדות עבורם. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן הצטרפו להבטחות: "לא נסבול פרובוקציות ופייק ניוז".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו בתוך משבר קורונה עולמי אבל אין מדינה שנערכה טוב יותר מאיתנו", הצהיר ראש הממשלה, במוקד בריאות לאומי בקריית מלאכי. "אנחנו מבקשים להבהיר שאפשר ללכת להצביע בלי לחשוש. וודאי יהיו פרובוקציות, אך אין שום בסיס לחששות. צאו להצביע. הדמוקרטיה וההצבעה זו זכות וחובה דמוקרטית. הנגיף נשלט".

ליצמן הוסיף: "לא נסבול פרובוקציות ופייק ניוז על קורונה בבחירות. אין צורך לבוא לקלפי עם מסכה. מי שחשודים הולכים לקלפיות ייעודיות".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב ניסה להרגיע את הפחד הציבורי וטען שהתפשטות הנגיף בישראל נמצאת בשליטה: "מספר החולים בישראל מצומצם מאוד ואין הדבקות מקומיות. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומבצעים התאמות גם לטובת האנשים שנמצאים בבידוד ביתי כך שיוכלו ללכת להמשיך להצביע".

משרד הבריאות פרסם מספר הבהרות בנוגע לבהלת הקורונה בקלפיות. "הקלפיות בישראל בטוחות וזה בטוח ללכת לבחור", נכתב בהודעה. "קיימות קלפיות מיוחדות עבור מי שנמצא בבידוד ביתי – להם אסור להגיע לקלפיות".

"למשרד הבריאות יש רשימה של מבודדי בית ומשרד הבריאות נמצא איתם בקשר ישיר", נמסר בהודעה. "למבודד בית שיש סימני מחלה אסור לו להגיע לשום קלפי גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית".

בהודעת המשרד התייחסו גם לחשש שהופץ בימים האחרונים לפיו גורמים פוליטיים יינצלו את הפחד מהידבקות בנגיף הקורונה ופרסמו הודעת הבהרה: "הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה הוא רק משרד הבריאות". במשרד גם הדגישו: "המשטרה ערוכה לשמור על הסדר הציבורי ומשרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עמה".