בלעדי | בדיוק לפני שבוע פרסמנו במהדורה המרכזית הקלטות בלעדיות בין נתל אשל, יועצו ואיש סודו של נתניהו, לבין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. אמש (חמישי) פרסמנו במהדורה את החלק השני של השיחות הללו, והפעם - כמה רחוק מוכן ללכת יועצו של ראש הממשלה כדי שבן גביר יפרוש מהמרוץ. נתניהו יודע כמה הוא זקוק למספר הקסם 61, ובן גביר הוא מכשול בדרך לאותה מטרה, וכנראה שכל האמצעים להגיע אליה כשרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תחילה מציע אשל לבן גביר את אותה הצעה שהייתה מונחת על השולחן בפני משה פייגלין - פרישה תמורת כסף:

נתן אשל: יש בנאדם שהיית בא אליו, נגיד סתם פייגלין, היית אומר לו "מיליון דולר", אז הוא היה אומר, למפלגה, אז הוא היה אומר לך: "בסדר" (מסכים לפרוש)

איתמר בן גביר: בסדר, זה לא אני

נתן אשל: לא לא לא, אני אמרתי שזה לא אתה. אני אמרתי לו שזה לא אתה. השאלה אם אתה לא חושב שאתה צריך לעשות איזשהו שינוי כדי לוודא באלף אחוז כניסה לממשלה.. לכנסת

איתמר בן גביר: נתן, לא. השיחות האלה, עשינו אותן פעם שעברה. אין מציאות שאני פורש. נקודה. זה סופי, זה סגור

בנימין נתניהו ובן גביר (עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90 )
בנימין נתניהו ובן גביר | עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90

משמבין אשל שכסף הוא לא הסיפור כאן מבחינת בן גביר, מתחילות להגיע ההצעות הנוספות ומרחיקות הלכת. ההצעה הראשונה היא לצרף את עוצמה יהודית לבלוק טכני בליכוד:

נתן אשל: אם הייתי בא ואומר לך: בבחירות הבאות אתה משוריין בליכוד עם המפלגה.

איתמר בן גביר: לא לא, עזוב נתן, אני לא משוריין בליכוד. זה לא טוב בליכוד. בוא, אתה יודע, אני אמיתי איתך. יכול להיות שהיית מדבר עם מישהו אחר, אז הוא היה אומר לך מה שטוב לו ולא טוב לליכוד. אני, לא טוב לי שאני אהיה משוריין בליכוד, ולא טוב לכם שאני משוריין בליכוד. אני לא אוסיף לליכוד כלום.

נתן אשל: לא בטוח, אתה בלוק טכני שפורש אחרי הבחירות.

איתמר בן גביר: אני לא מוסיף לך כלום, זה לא טוב, אתה צריך לפנות למרכז.

נתן אשל: אני יודע שזה לא טוב לי, זה הרע במיעוטו בשבילי.

משה פייגלין (צילום: Yonatan SindelFlash90)
צילום: Yonatan SindelFlash90

בשלב הזה, אחרי שבן גביר מסביר שאין הגיון פוליטי במהלך של בלוק טכני והצטרפות לליכוד הוא מציע את ההצעה שלו. הוא מבקש שנתניהו יירתם ויעזור לו לעבור את רף אחוז החסימה:

איתמר בן גביר: שהוא (נתניהו) יבוא ויגיד: "אני בסקרים שלי רואה שבן גביר עובר" ויפעל מאחורי הקלעים מול חב"ד ומול איזו חסידות. אתה מקבל שני דברים: אתה מתקרב ל-61 ויותר מזה, אתה חוסם את בנט. יותר טוב לו שאני אהיה שם ושנפתלי יהיה יותר חלש ושנפתלי יאבד את האפשרות ללכת עם גנץ.

נתן אשל: איתמר, איתמר, הוא חושב את זה כמוך. כי ברור לו על מי הוא יכול לסמוך ועל מי לא.

התוצאות הסופיות: בנט ושקד מחוץ לכנסת (צילום: פלאש 90, חדשות)
צילום: פלאש 90, חדשות

אולי זאת האיבה האוטומטית לבנט ושקד, אבל אחרי שמוצו כל האפשרויות מגיעה הצעה נוספת לקראת הסוף. אשל מציע לבן גביר אופציה היפוטתית - נעזור לך ואם לא תעבור תפרוש במועד ד':

נתן אשל: בוא נגיד שהוא (נתניהו) הולך על הכיוון שלך, והוא אומר "להצביע לזה, להצביע זה, חייב שיעבור"  - ולא עברת. האם אתה יכול אז להגיד לי "אז אני לא עושה עוד ניסיון כזה לבד"?

איתמר בן גביר: לא יודע, אם הוא הופך את העולם בשבילי. לא בשבילי אגב, בשבילו, ועשה את זה – אני לא, התשובה שלי היא לא חד משמעית, לא יודע, צריך לחשוב על זה.

נתן אשל: אני צריך לתת לו סוכריה וגזר. ברור לי שכל אחד צריך לקיים את חלקו בעניין.

איתמר בן גביר: אני פתוח לשמוע את זה ופתוח לדבר על זה וזה לא בלתי אפשרי בעיניי.

ובניגוד לטענות שהעלו בליכוד לאחר הפרסום שלנו בשבוע שבעבר, לפיהם דבריו של אשל לא נאמרו על דעתו של ראש הממשלה, בהקלטה הזו אשל מתריע בפני בן גביר - כבר הערב אעדכן את הבוס:

נתן אשל: איתמר, אני.. אני בערב אצלו, אני אדבר איתו על זה.


ממפלגת הליכוד נמסר: "ההצעה המדוברת לא על דעתו של ראש הממשלה. בן גביר לא עובר את אחוז החסימה בוודאות. מי שמצביע לעוצמה יהודית נותן את קולו לממשלת שמאל של גנץ וטיבי".

מטעמו של נתן אשל נמסר: "מטרת השאלות הייתה להבין את גבולות הגיזרה וחד משמעית לא להציע הצעות שאינן בשם או ברשותו של אף אחד ורק כדי להוכיח שאין סיכוי שבן גביר יוותר".