יש סיכום לממשלת מיעוט? יו"ר העבודה-גשר-מרצ סירב הערב (שבת) לסגת בו מדבריו על הקמת ממשלה, בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת וישראל ביתנו. בריאיון באולפן "פגוש את העיתונות" אמר פרץ: "מתחילת הקמפיין לקחתי את תפקיד המבוגר האחראי, בהנחה שגנץ לא יצליח להביא 61 צריך מבוגר אחראי שיפתור את הפלונטר הזה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני פועל כמי שמכיר את המערכת, ומתוך אחריות פוליטית הדרך היחידה למנוע מערכת בחירות רביעית היא ללכת להקמת ממשלת מיעוט", הוסיף. "האזרחים צריכים לדעת שיש סיכוי להקים ממשלה אחרת הם לא יילכו להצביע".

על הסירוב של ליברמן לתמוך בממשלת מיעוט מבחוץ אמר: "מכיוון שליברמן פוסל את זה, אני מציע שהוא והרשימה יתמכו בממשלה שלנו ואחר כך נצרף אותם. אני מציע שלא להאמין לליברמן על שקרים ממוחזרים".

"אורלי לוי לא תצטרף לממשלת נתניהו"

עוד תקף: "ליברמן הלך לפגישות עם נתניהו אנחנו אפילו לא הסכמנו להיפגש. בשום פנים ואופן". פרץ ציין כי הוצעה לו גם רוטציה: "אני אמרתי שאנחנו לא נכנסים לדיון הזה. נתניהו לא יכול לשמש דוגמה לילדים שלי, הליכוד זה דבר אחד ונתניהו זה דבר אחר".

פרץ תקף גם את טענות ליברמן ל"סיכום" בין פרץ לנתניהו: "יש גבול לחוצפה, את הספין הזה גם אמר בבחירות האחרונות. אין אדם אחד שחושב כך, אפילו הורדתי את השפם כדי שיבינו שאני לא אשב עם נתניהו. נעשה משאל עם אם להחזיר את השפם".

פרץ מתח ביקורת על המתקפות של כחול לבן: "דיברתי עם גנץ ואמרתי לו שהירידה כל כך נמוך היא לא מכובדת אבל אני לא מתכוון ללכת לשם. אני לא מתכוון ללכת לשום מלחמה פנימה אני אמשיך להיות המבוגר האחראי. עשינו את האיחוד כדי למקסם את יכולות הגוש, עשיתי הסכם עודפים עם כחול לבן כדי למקסם".

פרץ גם הבהיר כי אורלי לוי לא תצטרף לממשלת נתניהו: "היא מתגלה כאחת הנשים האמינות והיציבות. איתי היא הולכת יד ביד, אנחנו סיכמנו. מה הם לא עשו כדי לקחת אותה - הם ניסו הכול, היא הייתה יתר קיצונית ממני. היא לא הייתה מוכנה ללכת איתם. אני מאושר מהחיבור איתה".

"אנחנו עם כחול לבן מסכימים בהרבה מאוד נושאים", הוסיף. "גם לפני איחוד המפלגות היו סיכומים רבים על איך נפעל ביחד על קווי יסוד לממשלה הבאה, קווי יסוד חברתיים - מהפכה של ממש". פרץ גם גיבה את דבריה של אורלי לוי על נגיף הקורונה: "היא לוקחת ברצינות את ההכנה שלה להיות שרת הבריאות בישראל והיא נפגשה עם חוקרים שאחד מהם אמר לה במפורש שהקורונה נוצרה במעבדה. היא התכוונה לזה שמדינת ישראל לא ערוכה להתקפה ביולוגית על ישראל".