4 ימים לבחירות - וחילופי המהלומות בין "ימינה" ל"כחול לבן" מעמיקים: לאחר שמספר 2 במפלגתו של גנץ, חבר הכנסת יאיר לפיד, עורר סערה הבוקר (חמישי) כשהשווה בין שר החינוך רפי פרץ לח"כ היבא יזבק כדוגמה לשני אנשים לא לגיטימיים לישיבה בממשלה - בכירי ימינה עולים למתקפה משלהם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מוקדם יותר הבוקר אמר לפיד לשבועון הפופולרי בקרב הציבור הדתי-לאומי, "מצב הרוח", כי שר החינוך פרץ לא יוכל להיות חלק מהממשלה שתרכיב מפלגתו, וזאת בשל המגעים שקיים עם גורמים בימין הקיצוני. את ההצהרה הזאת הסביר לפיד באמצעות השוואה לח"כית מהרשימה המשותפת, שהתמודדותה לכנסת נפסלה תחילה בידי ועדת הבחירות המרכזית - אך אושרה בהמשך בבג"ץ על חודו של קול. "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61", אמר לפיד.

יו"ר ימינה, שר הביטחון בנט, פרסם תגובה לדברים של לפיד - ואמר לו שהוא צריך להתבייש. "‏לפיד, תתבייש לך. אתה משווה טייס מסוקים לוחם בצה"ל, תת אלוף בצה"ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצריים, לתומכת מחבלים מנוולת? תתבייש, פשוט תתבייש".

שקד ללפיד: אל תדאג, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך

מספר 2 בימינה, ח"כ איילת שקד, מסרה בתגובה לדברים של לפיד כי "להשוות טייס ומחנך לתומכת טרור זו שפלות מוסרית והתקפה נגד כל הציונות הדתית. לא רוצים לשבת איתך". לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלה היא כתבה: "פעם בכמה זמן האמת מתגלה ויוצאת מיאיר לפיד, שנאת הדתיים לאומיים. תתבייש לך, להשוות טייס קרב למהללת רוצחים. ואל תדאג, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך". השר פרץ עצמו גם הגיב לדברים ומסר: "בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יצטרכו להכריע: אהבת ישראל או שנאת חינם".

יזבק: הגזען מכחול לבן משווה אותי לגזען מימינה שתומך בגזען מהליכוד

בעקבות הריאיון של לפיד, רשימת ימינה שיגרה מכתב ליו''ר כחול לבן בני גנץ ודרשה את התנצלותו בפני השר רפי פרץ: "חבר הכנסת יאיר לפיד השווה ברוב חוצפתו את הרב רפי פרץ, טייס מסוקים, לוחם ותת אלוף בצה״ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצריים, לתומכת מחבלים מנוולת.  אנחנו דורשים גינוי שלך להשוואה הפושעת ודורשים התנצלות בפני הרב פרץ".

הזעם בימינה התעורר כאמור בתגובה לריאיון שהעניק לפיד לכלי תקשורת המזוהה עם הציונות הדתית. "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית", אמר חבר הכנסת בריאיון. "כשהם עשו את הברית הפוליטית, התמונה של גולדשטיין עדיין הייתה תלויה. מי שעושה ברית פוליטית כזאת מוציא את עצמו מתחום הלגיטימיות הישראלית".

לפיד הוסיף: "רפי פרץ הוציא את עצמו מחוץ למחנה הישראליות כפי שאני מבין אותה, ותפקידי להתריע על זה", המשיך בכיר כחול לבן במתקפתו. "הוא לא יוכל להיות חלק מהממשלה שלי. סמוטריץ' גם יהיה קשה מאוד, אבל עם נפתלי (בנט) ואיילת (שקד) כמובן אין לי בעיה".

רפי פרץ ונפתלי בנט בכנסת (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
השרים בנט ופרץ, ארכיון | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

לאחר מספר שעות הייתה זו יזבק בעצמה שהגיבה לריאיון: "הגזען מכחול לבן משווה אותי לגזען מימינה שתומך בגזען מהליכוד. אז לפיד, בוא אני אעשה לך סדר: שוויון בין בני אדם זו דמוקרטיה. דה-לגיטימציה למיעוטים וכניעה למתנחלים זו קיצוניות. לפעול נגד הכיבוש, נגד המצור ובעד מדינה המכבדת את זכויות המיעוט הלאומי שלה זו מוסריות ודמוקרטיה. אנחנו כבר החלטנו מזמן - אנחנו עם גזענים, שעושים עלינו סיבוב ציני כדי להתחנף לימין, לא יושבים. אז מה עדיף מדינת כל גזעניה או מדינת כל אזרחיה? אנחנו נפגש אחרי הבחירות, עם הרשימה המשותפת גדולה וחזקה יותר מאי פעם".