חבר הכנסת ומספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר בריאיון לשבועון הפופולרי בקרב הציבור הדתי-לאומי, "מצב הרוח", כי שר החינוך רפי פרץ לא יוכל להיות חלק מהממשלה שתרכיב מפלגתו. הצהרה זו נימק לפיד בעזרת השוואה לחברת הכנסת מהרשימה המשותפת, שֶׁרִיצָתָה לכנסת נפסלה בידי ועדת הבחירות המרכזית - אך אושרה בהמשך בבג"ץ על חודו של קול: "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בדבריו תקף לפיד את השר פרץ בחריפות על רקע חבירתו הראשונית ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית", אמר חבר הכנסת בריאיון. "כשהם עשו את הברית הפוליטית, התמונה של גולדשטיין עדיין הייתה תלויה. מי שעושה ברית פוליטית כזאת מוציא את עצמו מתחום הלגיטימיות הישראלית".

היבא יזבק (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
ח"כ יזבק בדיון בבקשה לפסול אותה מהתמודדות לכנסת | צילום: יהונתן ולצר, TPS

"שר החינוך של מדינת ישראל לא יכול להיות אדם שכורת בריתות פוליטיות עם תומכי רוצחים, מפני שזה משליך על מערכת החינוך כולה", טען לפיד. "אין דבר כזה, לא ביהדות ולא בישראליות, שאתה אומר: 'אני יכול לחיות בשלום עם מי שנכנס לבית תפילה ויורה באנשים חפים מפשע'". עוד אמר לפיד לכתב נחמן שפירא: "אם פרץ סגר עסקה עם בן גביר, אז הוא בעצם תומך במה שעשה ברוך גולדשטיין, יש מחיר לפוליטיקה".

"רפי פרץ הוציא את עצמו מחוץ למחנה הישראליות כפי שאני מבין אותה, ותפקידי להתריע על זה", המשיך בכיר כחול לבן במתקפתו. "הוא לא יוכל להיות חלק מהממשלה שלי. סמוטריץ' גם יהיה קשה מאוד, אבל עם נפתלי (בנט) ואיילת (שקד) כמובן אין לי בעיה".

השרים שפוטרו, בנט ושקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות)
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות

"תתבייש לך, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך"

דבריו של לפיד עוררו את חמתם של ראשי "ימינה", שר הביטחון נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, שהגיבו בחריפות. "לפיד, תתבייש לך", מסר בנט עם פרסום הדברים. "‏אתה משווה טייס מסוקים, לוחם בצה"ל, תת אלוף בצה"ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצרים לתומכת מחבלים מנוולת? תתבייש, פשוט תתבייש".

"פעם בכמה זמן האמת מתגלה ויוצאת מיאיר לפיד, שנאת הדתיים לאומיים", כתבה שקד בתגובה שפרסמה בטוויטר. "תתבייש לך, להשוות טייס קרב למהללת רוצחים. ואל תדאג, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך".