מאמציו של בני גנץ לגייס מצביעי ימין מלמדים על המוצא האפשרי של כחול לבן להכרעת מערכת הבחירות - שלושה מנדטים בלבד מפרידים בין גנץ לאפשרות שיחזיק בתואר ראש ממשלת ישראל‎. בעוד שלנתניהו, על פי הסקר האחרון יהיו חסרים בין 5 ל-6 מנדטים כדי להגיע ל-61, גנץ עשוי לנצל את האפשרות של הימנעות חברי הכנסת הערבים ולהרכיב ממשלת מיעוט זמנית עם העבודה ועם ליברמן‎. כך יכריעו שניים-שלושה מנדטים את גורל מערכת הבחירות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ההיגיון עובד כך: 120 חברי כנסת נבחרים, ועל מנת להקים ממשלה צריך על פניו רוב של 61, כלומר מחצית פלוס 1. אם נוריד את מספר חברי הרשימה המשותפת (13 ע"פ הסקר האחרון שנערך עבור המהדורה המרכזית) שלא צפויים לשבת באף ממשלה, נגיע ל-107 חברי כנסת. כשמחלקים את המספר הזה ב-2 מגיעים ל-54. אם גנץ ישיג את "מספר הקסם" הזה - אזי הוא יוכל לנסות להקים ממשלה עם ליברמן והעבודה ובהימנעות של המשותפת ולקוות בהמשך להצטרפות של מפלגות נוספות כגון ימינה של בנט וש"ס.

לנתניהו אין את האפשרות הזאת, שכן הוא זקוק ל-61 חברי כנסת על מנת להקים ממשלה, שכן הרשימה המשותפת תתנגד בתוקף להקמת ממשלת מיעוט בראשותו. אם ייכשל בניסיון זה הוא יכול לנסות "לגנוב" ח"כים ממפלגות אחרות, למשל מכחול לבן, שיצביעו בעד ממשלה בראשותו. במקרה שזה לא יצלח, וממשלת אחדות לא תהיה על הפרק, אזי אנחנו עשויים לצעוד שוב לבחירות.

הקרב על הימין הרך

גנץ זקוק לעוד 2-3 מנדטים, ונכון לעכשיו מדובר במשימה לא פשוטה. אם לא יצליח, גנץ ימצא את עצמו בבעיה וייאלץ לשקול אם ללכת לממשלה עם הליכוד, עם או בלי נתניהו. זאת הסיבה שבכחול לבן החליטו לפנות לימין הרך – והחלו בקמפיין אינטנסיבי. הכרעת מערכת הבחירות הקרובה תלויה בהרבה באותם מנדטים בודדים שגנץ מנסה לגייס. אך אם כל הניסיונות ייכשלו קיימת כאמור אלטרנטיבה נוספת: בחירות בפעם הרביעית.