טענות רבות נשמעו על כך שתוכנית המאה שהוצגה אתמול היא פוליטית בבסיסה – אך כעת מראה סקר מנדטים ראשון לאחר פרסום התוכנית כי היא כמעט שלא משנה את המפה הפוליטית בישראל. לפי הסקר שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, 33 יום לבחירות, מפלגת כחול לבן זוכה לפי הסקר ל-35 מנדטים - זאת לעומת 34 בסקר הקודם. הליכוד עולה גם כן במנדט אחד ועומדת על 33, לעומת 32 בסקר האחרון – שפורסם עם סגירת הרשימות לכנסת. בצל כתב האישום נגדו נתניהו עולה מעט בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה - אך מה חושב הציבור על יכולתו לנהל את המדינה בזמן משפטו? הנתונים המלאים

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, שזוכה ל-13 מנדטים בסקר – ללא שינוי מהפעם שעברה. הבאות בתור 4 מפלגות שזוכות כולן ל-8 מנדטים כל אחת: העבודה-גשר-מרצ, ש"ס, ישראל ביתנו – שלושתן ללא שינוי מהסקר הקודם – וכן מפלגת ימינה, שיורדת ב-2 מנדטים מהסקר הקודם ועומדת כעת על 8 מנדטים.

אחרונה מפלגת יהדות התורה – שזוכה ל-7 מנדטים, ללא שינוי מהסקר הקודם. עוצמה יהודית לא עוברת בסקר את אחוז החסימה – וזוכה ל-2.2% בלבד מהקולות. המספרים הללו מובילים לשוויון מוחלט בין הגושים: 56 לגוש הימין-חרדים, 56 לשמאל-ערבים כשבתווך מפלגת ישראל ביתנו עם 8 מנדטים. בסקר הקודם עמד גוש הימין על 57 מנדטים, לעומת 55 לשמאל.

מלבד זאת בחן הסקר גם את עמדות הציבור באשר לתוכנית טראמפ. 50% מהציבור תומך בתוכנית, לעומת 24% שמתנגדים לה. בין אלו המגדירים את עצמם כימין 60% תומכים ו-12% מתנגדים, ובין המגדירים את עצמם מרכז-שמאל אחוז התומכים עומד על 39, לעומת 44% שמתנגדים.

שאלה נוספת הייתה – מה חושבים בציבור על יכולתו של ראש הממשלה נתניהו לנהל את המדינה בזמן שהוא עומד למשפט. 39% השיבו שהוא יכול, 52% חשבו שנתניהו לא מסוגל לעמוד בראשות הממשלה בזמן משפטו. במבט מעמיק יותר, 58% מהמגדירים את עצמם ימניים השיבו כי נתניהו יכול, לעומת 33% שהשיבו שהוא אינו. לעומת זאת בשמאל תמונה חדה בהרבה: 86% השיבו שנתניהו לא יוכל לעמוד בראשות הממשלה בזמן משפטו, ורק 5% השיבו שהוא יכול.

בצל כתב האישום שהוגש נגדו השבוע, וסימן את תחילת משפטו הקרב, נתניהו דווקא עולה מעט בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: 41% סוברים שנתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד, לעומת 37% שחושבים שגנץ המתאים ביותר לראשות הממשלה. לעומת הסקר הקודם מדובר בעלייה של אחוז אחד לטובת נתניהו וירידה של אחוז אחד לרעת גנץ. 16% השיבו שאף אחד מהשניים אינו מתאים.

לקריאת תוצאות הסקר המלאות

מזמין הסקר: חברת החדשות

עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע

מועד איסוף הנתונים: 29.01.2020

אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה

מספר המשיבים בפועל: 503

מספר המתבקשים להשתתף: 3,470

טעות הדגימה המירבית: 4.4%+

שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות

שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית

אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני