ימים לאחר פיזור הכנסת הגיע לאולפן "פגוש את העיתונות" יו"ר ישראל ביתנו ו"לשון המאזניים" בשתי מערכות הבחירות האחרונות, אביגדור ליברמן. ליברמן, שהבטיח לפני מספר שבועות שיבחר בגוש כדי להימנע מבחירות, החליט בסופו של דבר שלא להצטרף לגושים ובכך סייע לפיזורה השלישי של הכנסת בשנה האחרונה. מסקר של חדשות 12 עלה כי 29% מהציבור רואה בליברמן האשם המרכזי. ליברמן הגיב להאשמות, טען שנתניהו וגנץ רצו בחירות מההתחלה ואף קרא לתת חנינה לראש הממשלה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"זה להטעות את הציבור", אמר ליברמן על תוצאות הסקר שמאשים אותו בפיזור הכנסת. "אלה שלא רוצים את ליברמן, כל אלה שהצביעו לליכוד, לסמוטריץ' ולחרדים, מטבע הדברים הם שמים על מי שהם לא אוהבים את האשם. הם יגידו על כל דבר שליברמן אשם".

ליברמן המשיך: "אנחנו הוכחנו שאנחנו קו הגנה יחידי מפני סחיטה של החרדים מצד ימין, לבין גיס חמישי מצד שמאל. ממשלה צרה לא הייתה מתפקדת אלא מדממת, היא הייתה גורמת רק לשיסוי". 

בנימין נתניהו ובני גנץ (עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90 )
"שניהם לא רצו להרכיב ממשלה מההתחלה" | עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90

"אנחנו הראשונים שאמרנו לליכוד ולכחול לבן - אתם לא צריכים אף אחד, תקימו ממשלה ותקבלו בונוס 8 מנדטים. אני חושב ששניהם מלכתחילה לא רצו ממשלה, שניהם חושבים שירוויחו מבחירות נוספות. נתניהו רוצה 61 בלי ליברמן, וכחול לבן בטוחים שיביאו עוד מנדטים", טען ליברמן.

"יש אתגרים ביטחוניים רבים, קודם כל צריך להקים ממשלה. אם בשביל זה, צריך לעשות פשרות כאלה או אחרות אני מוכן להם - גם חנינה לראש הממשלה. הבעיה המרכזית היא ששתי מפלגות שיחד היו להן 65 מנדטים כל אחד, ובגלל ויכוח סרק, גררו את כל המדינה לבחירות".

אך האם בבחירות הבאות משהו יוכל להשתנות? "באנגליה סבב שלישי הביא להכרעה וגם פה זה יוביל - הציבור הבין מי מייצג מה", אמר ליברמן. "כל נציגי המפלגות החרדיות אמרו 'נגמר - לא יהיה בלוקים, החזרנו את החוב של נתניהו'. הם אומרים שכל הסיפור של הבלוקים נגמר".

"אני לא פוסל את החרדים, יש לי הרבה נגד כפייה דתית, לא רוצה להתערב להם בחיים ולא רוצה שיתערבו לנו בחיים. יש הרבה דברים שצריך להסיר אותם מסדר היום ולהעביר אותם לשלטון המקומי. אני עוקב בחרדה אחרי הרומן בין כחול לבן לחרדים, והם יוצאים מגדרם לרצות את החרדים".