אחרי ספירה ידנית לילית של קולות המתפקדים, חשפה הבוקר מפלגת העבודה את רשימתה לכנסת - עם ניצחון גדול למחנה של יושבת-הראש, שלי יחימוביץ'. במקום הראשון אחריה זכה יצחק (בוז'י) הרצוג, ואחריו יתר חברי הסיעה המכהנים. את פרסום תוצאות הפריימריז העברנו בשידור חי כאן, בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לא מעט פנים חדשות הצליחו להתברג במקומות הראשונים: העיתונאית מרב מיכאלי זכתה במקום החמישי ועמיתה, מיקי רוזנטל, דורג ב-13. הישג נאה רשמו גם מנהיגי המחאה החברתית: סתיו שפיר דורגה במקום ה-9 ואיציק שמולי במקום ה-12.

העשירייה הראשונה (צילום: חדשות 2)
העשירייה הראשונה | צילום: חדשות 2

באירוע החגיגי שנערך בבית ברל, זמן קצר אחרי חשיפת התוצאות, אמר מזכ"ל העבודה, חיליק בר: "למי שלא היה ברור עד עכשיו, אין ספק שאנו נחליף את השלטון", הוא קרא וזכה לתשואות בקהל - שאף השיב: "ביבי הביתה".

איציק שמולי. ח"כ לעתיד
איציק שמולי. ח"כ לעתיד | צילום:

חבר הכנסת לעתיד איציק שמולי אמר נרגש אחרי קבלת התוצאות: "השנה וחצי האחרונות היו מפתיעות מאוד ואי אפשר היה לתכנן אותן, אבל יש לי תחושה שאנשים צעירים צריכים לעשות שינוי במדינה. הצעירים מגיעים עם קבלות, ניסיון ועשייה במקומות אחרים. יש תמהיל נכון גם עם אנשים ותיקים ונשתף איתם פעולה. אני מתכוון לשים את הדגש על תחומים של חינוך ציבורי ותעסוקה, כי אלה הם בעיניי המנופים לשינוי".

אחד הוותיקים שעליהם דיבר שמולי הוא חבר הכנסת ראלב מג'אדלה, שנראה שבע רצון מתוצאות ההצבעה. "זכיתי במקום שנשמר לבני מיעוטים בזכות רבים וטובים, יהודים וערבים", הוא אמר - וניסה לשדר מסר של אחדות: "לא נכון לראות בעמיר פרץ כמי שהובס היום, מכיוון שהמפלגה זכתה. אנחנו כעת יוצאים לקרב נגד הימין והליכוד ובעד ממשלה שתנהל שיחות שלום ותפשיר את הקיפאון המדיני, שתקבל על עצמה את האחריות למצב אזרחיה".

המשך רשימת העבודה
המשך רשימת העבודה | צילום:

אחרי שאמש נסגרו הקלפיות בשיעור הצבעה של 58% מבין 60,424 מתפקדי העבודה. תחילה התכוונו במפלגה לקיים את הפריימריז בהצבעה ממוחשבת, אולם אחרי השיבושים הקשים שנרשמו בתחילת השבוע בבחירות הפנימיות בליכוד הוחלט להימנע מסיכונים מיותרים ולערוך את הבחירות בטפסים.

המשך רשימת העבודה
המשך רשימת העבודה | צילום:

בשל כך, נאספו ונספרו במשך כל שעות הלילה פתקי ההצבעה מכ-154 קלפיות שהוצבו ב-68 אתרי בחירה. המתפקדים התבקשו לסמן 8-12 מועמדים מתוך 83 שהתמודדו על מקום ברשימה. "הפריימריז בעבודה התקיימו בצורה חלקה ומסודרת", נמסר בהודעת המפלגה - שם ציינו גם כי "בהשוואה למה שהתרחש בליכוד, זה נראה כמו ההיפך הגמור".

שמחה במטה העבודה (צילום: עזרי עמרם)
שמחה במטה העבודה | צילום: עזרי עמרם

למרות הנימה האופטימית, התגלו במהלך ההצבעה אתמול כמה שיבושים ואף מספר ניסיונות זיוף: בקלפי בקריית גת הופסקה ההצבעה אתמול בצהריים, אחרי שחוקר פרטי גילה כי טפסים ריקים הוצאו אל מחוץ לאתר הבחירות. מאוחר יותר דרשה המשטרה לעצור את ההליך גם בבית שמש, אחרי שראש ועדת הקלפי התלונן שהוכה על ידי פעיל ממחנה אחד המתמודדים.

הפריימריז בעבודה - הסיקור המלא:

יחימוביץ': "נביס את נתניהו ואיווט"

הפנים החדשות של מפלגת העבודה

"רשימת העבודה היא שמאל קיצוני"

העבודה בחרה: "נחליף את השלטון"

נמנום וניסיונות זיוף במגזר הערבי