הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתחייב להרחיק משולחן הממשלה אישים המצדדים בסירוב פקודה, לא הצליחה להרתיע את משה פייגלין: הסמן הימני ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, שדורג במקום ה-23, אמר הבוקר בערוץ 2 כי "חובה לא לציית" להוראה לפנות יישובים - וגרר תגובות חריפות בצמרת המפלגה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"ראש הממשלה מתנגד לעקירה ואין לו שום כוונה לפנות יישובים", נמסר בצהריים ממטה ההסברה של הליכוד-ביתנו. "דבריו של פייגלין בעניין הסרבנות אינם מייצגים והם מנוגדים לעמדתו של נתניהו והליכוד-ביתנו. אנו רואים בסרבנות תופעה מסוכנת, הפוגעת במדינה, בצה"ל - וגם במחנה הלאומי. היא נותנת לגיטימציה לסרבנות משמאל, שעלולה לסכן גם את מפעל ההתיישבות".

את ההתבטאות השנויה במחלוקת סיפק פייגלין, העומד בראש קבוצת "מנהיגות יהודית" בליכוד, בתכנית "העולם הבוקר".

לקריאתו לסירוב פקודה במקרה של פינוי יישובים הוא הוסיף תימוכין מהמקורות ואמר: "רק בשבוע שעבר קראנו את פרשת המיילדות העבריות שלא צייתו לפקודה של פרעה. לפעמים זו חובה לא לציית".

סוגיית הסרבנות עלתה לכותרות לפני כשבועיים, בעקבות הצהרתו של יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, שקבע כי יעדיף להישלח לכלא - ובלבד שלא ייאלץ להשתתף בפינוי יישובים. כבר אז הביע נתניהו שאט נפש מהדברים והתחייב כי מי שדבק בסרבנות לא יהיה שותפו לקואליציה שיקים, אם ינצח בבחירות.